Internet en Fixed Phone
Op zoek naar informatie over ons internet- en vaste lijn aanbod? Dan bevind je je op de juiste plek! Onze tribers helpen je graag verder ...
annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Gewaardeerd verkenner

Wifi: wel verbonden, geen internet

Een 3-tal weken geleden kwamen ze hier Orange installeren.
Sinds dag 1 hebben we problemen met de wifiverbinding op onze 2 androidtelefoons en onze ipad.
De twee laptops hebben altijd probleemloos gewerkt.

We blijven met onze gsm's en ipad verbonden met het wifinetwerk, maar we geraken het internet niet meer op. Soms krijgen we ook deze melding op de gsm: Geen internetverbinding via deze WIFI. Maar soms ook niet. Dan zijn we zogezegd verbonden met het net maar eigenlijk niet.
Soms herstelt het zich na het heropstarten van de modem of gsm, soms ook niet.
Soms gaat het vanzelf over, soms ook niet.

Kortom, onze wifi lijkt behekst.

De helpdesk van Orange heeft reeds onderstaande stappen ondernomen.
Veranderen WIFI kanaal
Herstarten modem
Reset modem
Technieker gestuurd -> nieuwe modem
Na het plaatsen van de nieuwe modem blijven dezelfde problemen en beginnen we dus opnieuw...
Herstarten modem
Reset modem
Nu zijn we tot op dit punt gekomen.

Setup voor internet ziet er als volgt uit.
Modem Orange 
|--> TP link access point voor boven
|--> 24 poorts switch met 7 bekabelde toestellen en 2 decoders

De SSID en wachtwoorden zijn veranderd en het guestnetwerk is uitgeschakeld.
Voor de rest is er niet geprutst aan de modeminstellingen.

Verder heb ik ook al getest om alle SSID's van de 2,4Ghz, 5Ghz en de externe AP een andere naam te geven om te kijken of het probleem zich wel degelijk op alle SSID's voordoet. Dit is wel degelijk het geval.

Iemand toevallig met de ultieme tip?

Labels (3)
0 pluimen
46 ANTWOORDEN 46
Leidende sjamaan

@eyegraphic 

Zou het niet vooral aan de nieuwe kabel kunnen liggen?

   Leuze van de dag |    Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag! 
    Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren  
Tomorrow is another day
0 pluimen
Gewaardeerd verkenner

Heb ik ook gedacht, maar dan ging ik volgens mij ook storing op het bekabeld netwerk hebben.

0 pluimen
Leidende sjamaan


@eyegraphic  schreef:

Heb ik ook gedacht, maar dan ging ik volgens mij ook storing op het bekabeld netwerk hebben.


Dat weet je snel als je uw modem met de nieuwe kabel even terug op de oude plaats zet ....

Ik zeg dit niet om u bezig te houden, maar wel om de exacte oplossing te weten. Uw ervaringen kunnen van groot nut zijn om anderen met gelijkaardige problemen verder te helpen.

   Leuze van de dag |    Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag! 
    Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren  
Tomorrow is another day
0 pluimen
Gewaardeerd verkenner

Na een dag de modem verplaatst te hebben bood het probleem zich vanzelf terug aan.
Nu is het zelfs zo dat sommige toestellen gewoon niet verbonden kunnen worden.

Anderen worden dan wel verbonden en kunnen bijvoorbeeld wel printen op de netwerkprinter, maar geraken niet verbonden met het internet.

Na een zoveelste telefoontje met de helpdesk waar ze nog maar eens kanalen en frequenties hebben aangepast heb ik het helemaal gehad.

Volgens deze technieker heb ik slecht signaal gemiddeld -80dB op 5Ghz en -60 op 2,4Ghz
Daarnaast heb ik te veel toestellen geconnecteerd via wifi om goed te zijn (soms tot 10).

Morgen installeer ik een mesh systeem en schakel ik de wifi van de modem volledig uit.
Aangezien ik naar alle kamers en ruimtes ethernetkabels heb lopen zou dit dus de oplossing moeten zijn.

Groeten,
Sander

0 pluimen
Ervaren verkenner

Sander,

Opgelet, in een mesh opstelling (bij mij toch) kan je de mesh units al dan niet bekabeld ondeling met mekaar verbinden en 1 mesh unit die bekabel je naar de router. M.a.w. als je de verbinding tussen de mesh units wil bekabelen dan vertrek je vd router naar de eerste mesh, van de eerste mesh naar de 2de vervolgens naar de derde enz....

Meestall ligt de bekabeling in ster naar de router....

0 pluimen
Gewaardeerd verkenner

Aha, daar had ik inderdaad geen rekening mee gehouden.
Heb voor de Netgear Orbi gekozen, vind niet direct terug of het in lus moet liggen of in ster mag.

Maar indien het in lus moet, kan ik wel bekabeld terug richting modem, en daar de kabels van de ene naar de andere sateliet met elkaar verbinden.

Slechter dan de wifi die we nu hebben kan niet. 😉

0 pluimen
Ervaren verkenner

0 pluimen
Gewaardeerd verkenner

Het lijkt inderdaad zo te zijn, maar dit gaat over de grote Orbi, ik heb de Orbi mini gekocht. 
Maar op het eerste zicht lijkt dit ook het geval te zijn voor de mini serie.

0 pluimen
Gewaardeerd verkenner

NU HEB IK HET ECHT HELEMAAL GEHAD!!
En ja, ik moet even roepen...

Investeer ik op aanraden van de Orange helpdesk in een beter wifisysteem, want ik zit echt te ver van mijn Orange modem om goed singaal te hebben. Ook al sta ik er naast...

Dan nog blijf ik exact hetzelfde probleem hebben.

Eens wel verbinden met wifi en internet.
Dan weer wifi maar geen internet (lokaal netwerk blijft wel bereikbaar zoals printer, nas,...)
Dan wat later wordt ik terug helemaal van de wifi gekegeld.

Wat begon met enkel problemen op de ipad en op de gsm van mijn vrienden, is uitgedraaid tot aankoop van Access point en zelfs een mesh systeem waarmee ik nog steeds niets ben.

Morgen bel ik voor de laatste keer naar Orange.
Is het binnen de week niet opgelost, dan bel ik gewoon terug naar Telenet.
Die 10 euro per maand dat het mij meer kost, is het mij op dit moment meer dan dubbel en dik waard!

Oef, dat moest er eens uit...

0 pluimen
Leidende sjamaan

@eyegraphic 

Voor een juist begrip: het orbi systeem zelf is toch bekabeld aan uw modem aangesloten en de WiFi van de Orange router zelf is toch uitgeschakeld?

Of is dat niet het geval?

   Leuze van de dag |    Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag! 
    Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren  
Tomorrow is another day
0 pluimen
Leden met de meeste pluimen