Internet en Fixed Phone
Op zoek naar informatie over ons internet- en vaste lijn aanbod? Dan bevind je je op de juiste plek! Onze tribers helpen je graag verder ...
annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Highlighted
Gewaardeerd verkenner

Zéér traag internet!

OPGELOST

Ik had sinds enkele weken problemen met de Orange modem, deze werd heel warm (tot zelfs heet) en had ook vaak dat het internet weg viel (@online lampje was ook niet aan op dat moment).

Daarmee heb ik maar de klantendienst gebeld en deze hebben een technieker langsgestuurd, dat was afgelopen donderdag. Hij constateerde inderdaad dat de modem vrij warm was, dus heeft hij een nieuwe geplaatst.

Nu sinds enkele dagen meet ik mijn internetsnelheid, en de download komt bijna nooit boven de 10Mbps(!). De upload is dan wel weer rond de 10Mbps, wat het maximum is. 

Maar de download heeft altijd rond de 100Mbps gezeten voor ik al deze problemen heb gekregen. Zelfs de modem voor verschillende minuten uit trekken werkt niet meer.

Waar kan dit aan liggen? Heb gelezen dat er toch meerdere mensen problemen hebben met de internetsnelheden bij Orange..

Labels (4)
15 ANTWOORDEN 15
Highlighted
Ervaren verkenner

hallo

 

bij de installatie gaat de technieker alles testen en in elk app of woning zit er een niu dat is een versterker

bij zijn er ook meer dan versterkers genoeg dus maak niet uit hoelang u kabel is zolang het maar krachtig genoeg versterkt word maakt het niet uit en je heb zowel up als down stream he

 

bij problemen bel naar 5000/4/4

 

Mvg techfix-orange

Highlighted
Aspirant scout

Beste ook mijn modem voelt zeer heet aan de hele tijd. En op de eerste verdieping bijna geen wifi ondanks plaatsen van een versterker. 

Highlighted
Leidende sjamaan

@Evy1 een wifi versterker zal ook het zwakke wifi signaal versterken tot zwak. Daar bedoel ik het volgende mee , u heeft al een slecht bereik met de wifi boven. Een versterker zal het niet altijd beter maken maar eerder slechter. Een versterker werkt echt pas als versterker op de moment als de wifi naar boven toe al goed is. Beste zou zijn een accespoint op eventueel powerlines met wifi. Zelf heb ik Velop van Linksys en dat kost wel iets maar heb er geen seconde spijt van . Deze zorgen namelijk voor mesh wifi en ben dus door het hele huis gedekt met wifi . Heb ook overal thuis het maximum van downlaod 190 MBPS . 

   Patrick2 |    De eenvoudigste oplossing is vaak de beste! 
    Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Highlighted
Grote Wijze
Grote Wijze

Ik had sinds enkele weken problemen met de Orange modem, deze werd heel warm (tot zelfs heet) en had ook vaak dat het internet weg viel (@online lampje was ook niet aan op dat moment).

Daarmee heb ik maar de klantendienst gebeld en deze hebben een technieker langsgestuurd, dat was afgelopen donderdag. Hij constateerde inderdaad dat de modem vrij warm was, dus heeft hij een nieuwe geplaatst.

Nu sinds enkele dagen meet ik mijn internetsnelheid, en de download komt bijna nooit boven de 10Mbps(!). De upload is dan wel weer rond de 10Mbps, wat het maximum is. 

Maar de download heeft altijd rond de 100Mbps gezeten voor ik al deze problemen heb gekregen. Zelfs de modem voor verschillende minuten uit trekken werkt niet meer.

Waar kan dit aan liggen? Heb gelezen dat er toch meerdere mensen problemen hebben met de internetsnelheden bij Orange..

Ugh  @AxelB,

Als je internetsignaal slecht is, dan is het best om direct contact op te nemen met de technische dienst via de Customer-Service stam of via Webcare ! Ze kunnen je hiermee helpen.

Wijze woorden komen uit de hoofdtipi !

Totem

Highlighted
Leidende verkenner

Mag ik hier even een balonnetje oplaten over iets wat niet iedereen weet..
Ik spreek van wat jaren terug, hoe het dan was ... Geen idee of dat nu anders is. Mijn ervaringen gaan ook over een andere operator die met de telefoonlijn internet doorgaf maar vaak zijn de ondersteuningsplatformen gelijk.

Als je na een storing die opgelost is tijdelijk traag internet hebt kan dat komen door het volgende :

Op het moment van de storing ondervindt het systeem dat je geen snelle verbinding meer aankan en plaatst je op een lagere download of upload. Dat komt omdat je op een lage snelheid een stabiele verbinding kan hebben terwijl als je profiel op een hogere snelheid staat, je constant onderbrekingen kan krijgen.
Bij bekijken van video maakt dat dat het beeld vaak stopt. Bij telefoneren via bv Skype zorgt dat voor onderbroken gesprekken terwijl op een lagere snelheid alles soms gewoon normaal doorloopt.

Het duurt een tijdje eer het systeem automatisch ondervindt dat je door het oplossen van een storing weer een hogere snelheid stabiel aankan. Die verhoogde 'toen' bij de operator waar ik werkte stapsgewijs en automatisch. Je moest het dan wel nog even uitzweten. Dat duurde soms maximum een paar weken eer het profiel terug naar de hoogste snelheid ging automatisch.
Natuurlijk ... als er ergens een stuk van 70 meter coax zit heb je veel verlies. Als je dan ook nog het beschikbare aan capaciteit moet gaan verdelen onder vier appartementen (en nog meer gebruikers) dan kan het wel zijn dat je daardoor bijna niets meer over hebt op wifi.

0 pluimen
Highlighted
Leidende sjamaan

@haelewyn  Waarschijnlijk heb je het over Proximus. Die passen automatisch je snelheid aan. De ROB zorgt in dat geval voor je profiel. Bij coax , fiber is dat niet aan de orde. Je hebt te maken met een tap en een paddestoel daar wordt je snelheid niet in je profiel geautomatiseerd. Als daar een storing in zit moet je zoeken in de connectoren of kabels of modem. Maar is een complex verhaal allemaal. 

   Patrick2 |    De eenvoudigste oplossing is vaak de beste! 
    Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Leden met de meeste pluimen