annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

reverse DNS

Topic gestart op: 20-07-23 17h31

Antwoorden: 10 antwoorden

cassaneva
Aspirant verkenner

reverse DNS

Ik probeer een SMTP server op te zetten en hiervoor moet reverse DNS (PTR record) ingesteld worden voor mijn publieke IP. Ik heb net met de klantenservice gebeld en de persoon die ik aan de lijn kreeg kon me zelfs niet vertellen of ik momenteel een statisch dan wel een dynamisch IP heb...

Weet er iemand hier of dit mogelijk is bij Orange en wat ik hiervoor moet doen? Gewoon blijven bellen en hopen dat ik iemand aan de lijn krijg die wel begrijpt waar ik het over heb?

Labels (1)
0 pluimen
10 ANTWOORDEN 10
JimmyBE
Gewaardeerd verkenner

Ip is dynamisch, heb 4j het zelfde ip gehad, nu met de nieuwe modem is het een nieuwe. Dus is semi vast. Tot 6 maanden terug kwamen het A record en PTR record van het ip overheen en deed Google niet moeilijk. Ik heb het opgelost door een hurricane electric ipv6 tunnel met range op te zetten en via v6 mails te sturen naar mijn Gmail. Waar niet alle smtp servers ondersteunen v6.

Sendgrid gebruiken is ook een optie. Je kan ze gebruiken als smtp relay, maar het uitgaande emailadres is dan altijd hetzelfde.

Succes!

0 pluimen
lithion
Veteraan verkenner

PTR records en dynamische IP's gaan idd niet samen. PTR-functionaliteit is ook voor professionele doeleinden (B2B) en ga je dus niet vinden bij abonnementen die gericht zijn op eindgebruikers. Mailtrap is ook een optie als SMTP relay waarbij je om het even welke domeinnaam kan gebruiken (zolang die maar je eigendom is). Soms biedt de registrar van de domeinnaam ook wel een relay functie aan.

0 pluimen
cassaneva
Aspirant verkenner

Heb DDNS aan de gang ondertussen met DuckDNS, bedankt voor de links Gregory.

Maar dat lost mijn originele probleem niet op. Als Orange geen reverse DNS wilt of kan instellen voor mijn IP kan ik fluiten achter mijn SMTP server. Heb de vraag nu ook bij Mobile Viking gelanceerd, als zij het wel kunnen schakel ik per direct over, met fiber als bonus.

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

Kijk, je zult er veel meer van begrijpen dan ik

Voor zover ik zie is het de bedoeling dat ze bij jou belanden als ze een xxxx.yyyy.be ingeven

Reverse DNS is een oplossing, maar denk dat een DDNS er ook een is

Je kunt de vraag nog eens aan Orange stellen, maar ik heb zoiets nog nooit op forum zien passeren

Best of luck

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen