Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 24-09-19 11h24
Antwoorden: 3 antwoorden
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Ik probeer met de handleiding naast mij mijn printer en scanner een vast ip adres te geven.
ik voer het mac nummer in en geef mijn gewenst ip adres op.
ik druk op toepassen en de regel is terug weg.
Ik heb ondertussen de dynamische adressen die hij geeft van 2 tot 256 te zetten naar van 30 tot 256. en dan een vast ip adres toe te kennen tussen 2 en 30 maar ook dit lukt niet.
wat doe ik fout? Iemand een idee?
Opgelost! Ga naar de oplossing.
@knolleke ik dacht ooit eens gelezen te hebben van de Orange modem dat u eerst andere handelingen moest uitvoeren voordat u een vast ip kan toewijzen. De vraag is nu natuurlijk waarom wil u een past ip aan de printer toewijzen? Het is natuurlijk ieder zijn ding dus laat dat in het midden. Maar kijk eens in uw Orange modem boekje of als u inlogt op de modem dat u eerst iets anders moet instellen. dacht zelf iets met DMZ maar ben niet zeker.
Het vast ip kan je gwn ingeven bij de instellingen van je printer. Heb dit ook gedaan met verschillende toestellen.
De dhcp op je modem of router moet je gewoon laten aan staan.
@Borafreakske schreef:
Het vast ip kan je gwn ingeven bij de instellingen van je printer. Heb dit ook gedaan met verschillende toestellen.
De dhcp op je modem of router moet je gewoon laten aan staan.
Ik doe dat ook @Borafreakske - maar ik zorg wel dat de DHCP range die de modem uitreikt niet de vaste adressen bevat
@knolleke ik dacht ooit eens gelezen te hebben van de Orange modem dat u eerst andere handelingen moest uitvoeren voordat u een vast ip kan toewijzen. De vraag is nu natuurlijk waarom wil u een past ip aan de printer toewijzen? Het is natuurlijk ieder zijn ding dus laat dat in het midden. Maar kijk eens in uw Orange modem boekje of als u inlogt op de modem dat u eerst iets anders moet instellen. dacht zelf iets met DMZ maar ben niet zeker.