annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

vast ip adres siligence modem

Topic gestart op: 24-09-19 11h24

Antwoorden: 3 antwoorden

knolleke
Ervaren verkenner

vast ip adres siligence modem

OPGELOST

Ik probeer met de handleiding naast mij mijn printer en scanner een vast ip adres te geven.

ik voer het mac nummer in en geef mijn gewenst ip adres op.

ik druk op toepassen en de regel is terug weg.

Ik heb ondertussen de dynamische adressen die hij geeft van 2 tot 256 te zetten naar van 30 tot 256. en dan een vast ip adres toe te kennen tussen 2 en 30 maar ook dit lukt niet.

wat doe ik fout? Iemand een idee?

Labels (1)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
patrick2
Wijze
Wijze

@knolleke  ik dacht ooit eens gelezen te hebben van de Orange modem dat u eerst andere handelingen moest uitvoeren voordat u een vast ip kan toewijzen. De vraag is nu natuurlijk waarom wil u een past ip aan de printer toewijzen? Het is natuurlijk ieder zijn ding dus laat dat in het midden. Maar kijk eens in uw Orange modem boekje of als u inlogt op de modem dat u eerst iets anders moet instellen. dacht zelf iets met DMZ maar ben niet zeker.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 pluimen
3 ANTWOORDEN 3
Borafreakske
Gewaardeerd verkenner

Het vast ip kan je gwn ingeven bij de instellingen van je printer. Heb dit ook gedaan met verschillende toestellen. 
De dhcp op je modem of router moet je gewoon laten aan staan. 

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze


@Borafreakske  schreef:

Het vast ip kan je gwn ingeven bij de instellingen van je printer. Heb dit ook gedaan met verschillende toestellen. 
De dhcp op je modem of router moet je gewoon laten aan staan. 


Ik doe dat ook @Borafreakske - maar ik zorg wel dat de DHCP range die de modem uitreikt niet de vaste adressen bevat

 

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@knolleke  ik dacht ooit eens gelezen te hebben van de Orange modem dat u eerst andere handelingen moest uitvoeren voordat u een vast ip kan toewijzen. De vraag is nu natuurlijk waarom wil u een past ip aan de printer toewijzen? Het is natuurlijk ieder zijn ding dus laat dat in het midden. Maar kijk eens in uw Orange modem boekje of als u inlogt op de modem dat u eerst iets anders moet instellen. dacht zelf iets met DMZ maar ben niet zeker.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen