Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Modem,
Ik veranderde van fiber home dacht ik naar zen fiber. Ondanks de vertraging is het via de lan heel mooi resultaat. Maar wifi een ramp, verschilde notebooks bijgehaald , Android , ook andere os en webbrowsers , speedtest gaat niet hoger dan 90 mbps ? En ja modem staat echt mooi vrij en zeker van eventuele obstakels.
Kan het zijn dat mijn modem deze 500 mbps niet kan uitzenden, en hoe gaat orange dit oplossen? ik had ga niet verder geld uitgeven aan abo als mijn wifi op 1 meter van mijn modem geen 500 mbps kan uitzenden?
Hopend op antwoord,
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Beste @Pletse
is opgelost, na heel wat kijken controlewerk, modem vernieuwt.
Technieker was eerst niet overtuigd, maar toen hij toch even verder keek, idd, er was mankement aan modem, deze vernieuwt en opgelost, direct resultaat.
Dus toppie van orange!
Bedankt aan iedereen die wilde helpen ! @iedereen
Hey @Diskdrive ,
Dan zal dit inderdaad aan de modem liggen als je toestellen op een ander netwerk wel hogere snelheden kunnen behalen. Veel succes morgen met de technieker 😊 en laat ons gerust weten of het na zijn/haar bezoekje opgelost is geraakt.
Beste @Pletse
is opgelost, na heel wat kijken controlewerk, modem vernieuwt.
Technieker was eerst niet overtuigd, maar toen hij toch even verder keek, idd, er was mankement aan modem, deze vernieuwt en opgelost, direct resultaat.
Dus toppie van orange!
Bedankt aan iedereen die wilde helpen ! @iedereen
Kan het niet testen want ik heb de Siligence modem niet meer - maar een Livebox cable
De Siligence is wifi 5 - maar die moet meer dan 90 Mbps halen - de Livebox cable is wifi 6
Hoe internetproblemen oplossen? | Orange België
Verder zit ik op het laagste abonnement - start fiber - van 150 Mbps - wat ik ruim voldoende vind
De wifi op mijn modem staat uit - en ik heb een bekabelde asus Mesh (wifi 6) in access point mode.
Haal op de 5 GHz wifi daarvan een goede 140 Mbps download met mijn iPhone. Als ik mijn PC op die wifi zet zie ik bij de eigenschappen van de verbinding op de windows PC 1200 Mbps
Je kunt evt een 1 asus XD4 kopen bij amazon - niet tevreden, je kunt het terugsturen
Is een dual band wifi 6, en in access point mode aansluiten met de kabel.
Heb er zo twee - in access point mode = alle twee met de kabel aan de modem verbonden
Kunt ook tri-band mesh aanschaffen als je te ver van de modem zijt en ze niet allemaal met de kabel kunt verbinden