annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

zen Fiber

Topic gestart op: 11-03-24 20h31

Antwoorden: 7 antwoorden

Diskdrive
Gewaardeerd verkenner

zen Fiber

OPGELOST

Modem,

Ik veranderde van fiber home dacht ik naar zen fiber. Ondanks de vertraging is het via de lan heel mooi resultaat. Maar wifi een ramp, verschilde notebooks bijgehaald , Android , ook andere os en webbrowsers , speedtest gaat niet hoger dan 90 mbps ? En ja modem staat echt mooi vrij en zeker van eventuele obstakels.

Kan het zijn dat mijn modem deze 500 mbps  niet kan uitzenden, en hoe gaat orange dit oplossen? ik had ga niet verder geld uitgeven aan abo als mijn wifi op 1 meter van mijn modem geen 500 mbps kan uitzenden?

Hopend op antwoord,

Labels (1)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Diskdrive
Gewaardeerd verkenner

Beste @Pletse 

is opgelost, na heel wat kijken controlewerk, modem vernieuwt.

Technieker was eerst niet overtuigd, maar toen hij toch even verder keek, idd, er was mankement aan modem, deze vernieuwt en opgelost, direct resultaat.

Dus toppie van orange!

Bedankt aan iedereen die wilde helpen ! @iedereen 

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 pluimen
7 ANTWOORDEN 7
Pletse
Gewaardeerde genezer

Hey @Diskdrive ,

Dan zal dit inderdaad aan de modem liggen als je toestellen op een ander netwerk wel hogere snelheden kunnen behalen. Veel succes morgen met de technieker 😊 en laat ons gerust weten of het na zijn/haar bezoekje opgelost is geraakt.

Diskdrive
Gewaardeerd verkenner

Beste @Pletse 

is opgelost, na heel wat kijken controlewerk, modem vernieuwt.

Technieker was eerst niet overtuigd, maar toen hij toch even verder keek, idd, er was mankement aan modem, deze vernieuwt en opgelost, direct resultaat.

Dus toppie van orange!

Bedankt aan iedereen die wilde helpen ! @iedereen 

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

Kan het niet testen want ik heb de Siligence modem niet meer - maar een Livebox cable

De Siligence is wifi 5 - maar die moet meer dan 90 Mbps halen - de Livebox cable is wifi 6

Hoe internetproblemen oplossen? | Orange België

Verder zit ik op het laagste abonnement - start fiber - van 150 Mbps - wat ik ruim voldoende vind

De wifi op mijn modem staat uit - en ik heb een bekabelde asus Mesh (wifi 6) in access point mode.

Haal op de 5 GHz wifi daarvan een goede 140 Mbps download met mijn iPhone.  Als ik mijn PC op die wifi zet zie ik bij de eigenschappen van de verbinding op de windows PC 1200 Mbps

Je kunt evt een 1 asus XD4 kopen bij amazon - niet tevreden, je kunt het terugsturen

Is een dual band wifi 6, en in access point mode aansluiten met de kabel.

ASUS ZenWiFi XD4 Plus (B-1-PK) Dual-band (2,4 GHz / 5 GHz) Wi-Fi 6 (802.11ax) zwart 2 intern : Amazo...

Heb er zo twee - in access point mode = alle twee met de kabel  aan de modem verbonden

ASUS ZenWiFi XD4 Plus (B-2-PK) Dual-band (2,4 GHz / 5 GHz) Wi-Fi 6 (802.11ax) zwart intern : Amazon....

Kunt ook tri-band mesh aanschaffen als je te ver van de modem zijt en ze niet allemaal met de kabel kunt verbinden

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen