annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

zwak internet signaal

Topic gestart op: 01-07-20 11h43

Antwoorden: 6 antwoorden

Davidvc1
Aspirant scout

zwak internet signaal

Sinds enige tijd heb ik problemen met de WIFI verbinding in het huis. Bekabeld is het geen probleem om bv naar Netflix te kijken op de tv. Op de mobiele toestellen is het andere koek. 

Volgens mijn toestel ben ik wel verbonden met het internet (een vol wifi teken) maar alles gaat bijzonder traag en vaak krijg ik zelfs de melding dat mijn router niet verbonden is met het internet. Dit is evenwel zeer frusterend aangezien ik thuis muziek luister via sonos en dus ook daarmee vaak niet kan verbinden. 

Zelf heb ik de hele installatie al enkele malen uit het stopcontact getrokken, maar niets helpt.. 

iemand tips?

oja.. de telefonische helpdesk van Orange kan ik al helemaal niet bereiken

Labels (1)
0 pluimen
6 ANTWOORDEN 6
patrick2
Wijze
Wijze

@Davidvc1  is je probleem inmiddels opgelost ? Aarzel niet om de post te markeren die je het beste geholpen heeft. Op die manier helpen we andere tribers ook weer verder.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@Davidvc1  kan je ook een kleine beschrijving geven hoe je wifi verbinding maakt hoe is je gehele setup ? 

Want je geeft specifiek aan dat je Netflix niet kan kijken op je gsm en dat je dus eigenlijk buffering ervaart dat je filmpjes niet goed geladen worden. Dit kan ook aan Netflix zelf gelegen zijn of aan je toestel. Dus ook altijd je cache en cookies legen op een gsm en alle apps afsluiten. 

Denk ook aan bij wifi dat deze goed vrij moet staan dus niet achter een kast of andere storende middelen.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Davidvc1
Aspirant scout

Hallo Patrick, 

Bedankt voor je antwoord. 

Ik gaf netflix aan op mijn tv omdat dit toch een stevige verbinding vereist en om aan te tonen dat internet via de kabel OK is. 

Op mijn gsm gaat het niet zozeer om netflix want dit heb ik nog niet getest maar over gewone zaken zoals Facebook, Whatssap, de krant, gewoon surfen,... Alles waarbij er iets moet geladen of verstuurd worden geeft problemen. Aan de positie van de modem is niets veranderd sinds de start van de problemen. 

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@Davidvc1  ah zo oke ja Netflix heeft ook niet meer nodig dan 5 MBPS om te kijken dus dat valt mee. 

Je kan dan altijd eens inloggen rechtstreeks op je modem. Op die manier kan je dan eens je wifi kanaal aanpassen. De meest gebruikte 1 of 6 of 11 een van die zeker gebruiken. Kijk wat de resultaten zijn en als dat geen oplossing bied kan je erna een ander kanaal proberen. Dus als je nu 1 gebruikt en je zegt na een tweetal weken het brengt geen verbetering dan gebruik je kanaal 6 of 11. Op die manier kan je al eens veel testen moest het erna geen oplossing bieden kan je altijd nog eens iets laten weten.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen