annuler
Affichage des résultats de 
Rechercher plutôt 
Vouliez-vous dire : 

TCG300 - WAN IP reset

Discussion créée le: 28-01-22 11h17

Réponses: 4 réponses

d3x
Apprenti pisteur

TCG300 - WAN IP reset

I would like to have a new Public IP. (I don't have a CGN) I tried 30min power off during day and 8h power off during night 12pm-8am.

Still no luck, is there another way to change the IP?

Can i force to CGN?

If i move the router to bridge with another router behind it, will this trigger a new public IP?

Étiquettes (1)
4 RÉPONSES 4
bulrog
Sage
Sage

Bonjour @d3x 

Le modem doit être débranché pendant plusieurs jours pour que l'adresse IP change.

En ce qui concerne le mode bridge, je peux vous dire que, chez moi avec un modem VOO (j'ai les deux systèmes), l'adresse IP a changé après avoir mis le modem en bridge et connecté un routeur.

Pour changer d'adresse IP, ne pouvez-vous passer par un VPN ?

Je suis un client. Je ne parle pas au nom d'Orange. Mes avis ne peuvent remplacer les informations de la page Support, les conditions générales ou les informations données par le personnel d'Orange au 5000, sur Messenger, Twitter ou en magasin.
0 Compliments
d3x
Apprenti pisteur

How can i force CGN? you mean doing a default factory reset or just a modem reset? 

0 Compliments
Gregory
Sage
Sage

A factory reset @d3x 

But you won't be able to access your NAS or other devices any more  from the internet once you're in CGN

0 Compliments
Gregory
Sage
Sage

@d3x 

The public IP is assigned by the provider.  Unplugging the modem may change its IP address. And this hasn't worked for you

See here under 4. How to change your IP address (6 ways, 5 are free) (comparitech.com)

I don't think bridging will change your IP 

You can force CGN by resetting the modem.

0 Compliments
Auteurs les plus complimentés