annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Hoog verbruik Flybox

Topic gestart op: 08-08-19 09h45

Antwoorden: 4 antwoorden

Raul
Rekruut scout

Hoog verbruik Flybox

Hallo allemaal,

Sinds gisteren maken wij thuis gebruik van Flybox. Qua verbinding en snelheid werkt dit zeer goed. Als ik vanochtend echter naar het verbruik keek was ik wel verrast. Sinds 13u gisterenmiddag zouden we zogezegd al 7GB verbruikt hebben! En dit terwijl we nog geen Netflix hebben aangezet of andere downloads hebben uitgevoerd. Het betreft enkel wat surfen en een tweetal uren radio via Sonos One.

Lijkt dit jullie een normaal verbruik op nog geen 24u?

Alvast bedankt voor jullie reactie!

Raul

Labels (2)
0 pluimen
4 ANTWOORDEN 4
walterBE
Veteraan verkenner

Ook nog wat tips als Flybox-gebruiker;

Opgepast; ik heb een 2de generatie Flybox, de Archer TP-link. Bij het huidige actuele 3de generatie kunnen de functies wat anders zijn.

Stel een harde bovengrens in van toegelaten dataverbruik. Ik heb dat gedaan toen ik per ongeluk blijkbaar aan het streamen was in UltraHD en direct door mijn quota zat. 

Laat de Flybox de verbinding verbreken bij een specifek verbruik. Ik heb dat staan op 130gb.  Dan kun je niet per ongeluk alles er doorjagen.

Verlaag de beeldkwaliteit, de resolutie. Bij Netflix kun je in het account op de website instellen om de kwaliteit of automatisch te kiezen of laag, middel, hoog of ultra. - Laag is te zien maar inderdaad laag. Middel ga je waarschijnlijk niet eens echt merken. Maakt een groot verschil in dataverbruik.

Netflix werkt trouwens nog steeds in smallband. Niet geweldig in ervaring en beeldkwaliteit maar het gaat. 

Gebruik je windows of heb je een Xbox of zoiets; schakel automatisch updaten uit. Dat zijn datavreters. Zet in uw agenda de dag voor de resetdag een doorlopende afspraak "updates installeren"

Er is trouwens een harde bovengrens van 180-185gb. Ga je daarboven is het helemaal gedaan. 0 traffiek nog.

 

 

Kijk je videao via een Chromeast of de ingebouwde app van uw smart-TV dan kun je niet de videokwaliteit instellen.  

0 pluimen
Janboom
Gewaardeerd verkenner

Ik heb sinds 2 maanden een flybox 20€/maand.  Daarvoor was ik bij telenet.  Ik had bij telenet een basic-internet aansluiting, en ik kreeg bijna nooit het maandelijkse volume op.  Maar nu bij Orange heb ik al elke maand datapaketten moeten bijkopen, omdat ik op smallband stond.  Ik begrijp dit niet, ik doe nog steeds hetzelfde als vroeger.  Mijn dataverbruik via windows kan ik volgen, maar er zijn nog enkele andere gebruikers (zonnepaneel-omvormer, smartphone, smappee) die rechtstreeks verbinding maken met de router via wifi. Maar dat was vroeger ook zo.  Bij de klantendienst weet men niets anders te zeggen dat ik moet letten om tijdens de daluren te surfen, maar dat doe ik al van in het begin. Men probeert mij te pushen naar vast internet van 42€/maand + gratis telefoon, maar daar ben ik niets mee.

Ik heb sterk de indruk dat hun data niet klopt; uiteindelijk zijn ze nu duurder dan telenet, want ik moet telkens data bijkopen. Ik hang vast voor één jaar, maar daarna ga ik terug naar telenet, als dit niet verandert.  

Bij telenet kan je je dagelijks verbuik zien, bij Orange niet.

Zijn hier lotgenoten?

0 pluimen
Surfer
Ervaren genezer

Beste Raul,

Poeh, dat is wel heel veel in 24Hr. 

Wij hebben zelf hier een Flybox (internet@home) en de eerste dag was dit nog maar 3 GB. Een flybox is bedoeld om weinig te surfen en dit zeker in de dag.

Hier geef ik je een paar waardevolle tips, die je goed moet onthouden.

- De flybox.home geeft je wat meer GB, dan werkeleijk het geval is. De betrouwbare verbruik is via de klantendienst (website of gsm). Als je er geen hebt, zo snel mogelijk één aanmaken en dan moet ge wel een paar dagen wachten. Als ik me goed kan herinneren, dan moet je 2 GB aftrekken, wat een lastige zaak kan zijn. Maar dat kan verschillend zijn van waar je bent.

- Als je weg bent of 's avonds ga slapen, trek voor alle zekeerheid de kabel van je flybos (uit de pc) uit en alle wifi conecties uit. De flybox internet verbruikt overdag meer en ja, ook de radio kan veel verbruik. Gebruik liever een apparte radio, zonder internet kabel of wifi, via fm.

* Je 150 gb (/maand) delen door 30 dagen en je komt op 5 gb/dag. Hou er rekening mee. Mensen lachen als ik dat zeg, maar de GB gaat wel eens hard.

* Installeer een digitale meter voor internet, die je op de pc kan install. Bijv. Dumeter versie 7. (https://du-meter.updatestar.com/nl en https://tweakers.net/downloads/34840/du-meter-706-build-4727.html ) De eerste 30 dagen zijn gratis en daarna betalende. Het wijkt ook wat af, maar het geeft je een beeld (per dag).

- Surf zoveel mogelijk na 18hr en als je overdag wil surfen, van 14 tot 18 bijv., dan heb je zo 5 gb verbruik (als je de VRT of Eurosport zie). Ook hier opletten geblazen. 

- Als je alleen maar gegevens opzoekt, dan ben je zo'n 01 gb kwijt tot 18hr. Maar nogmaals, alles hangt van waar je bent, hoe je verbinding is en wat je doet op internet. Nu zie ik dat we hier 744 mb hebben verbruikt, zonder radio of streaming. 

* Je moet ook niet te eng zijn, alsof je niks overdag mag doen, anders gezegd de gb gewoon in het oog houden. Want als die 50 gb (overdag) op is, kan je niet meer op 225 mb surfen en moet je bijkomende gb kopen. Ook al heb je nijv. 80 gb voor 's avonds. En dat is eigenlijk niet de bedoeling! 150 gb:4 weken= 37.5 gb.

- Surfplezier = 15gb, surfbonus (overdag) = 35 en surfbonus (daluren) = 100gb.

Toch veel plezier met de flybox en bijkeomende vragen, altijd welkom 🙂

flybox groet 🙂

TomN
Orange-werknemer

Een extra tip - als je Windows hebt - geef aan dat je WiFi een data limiet heeft:

1. Selecteer Start > Instellingen > Netwerk en internet > Wi-Fi > Bekende netwerken beheren.
2. Selecteer het Wi-Fi-netwerk > Eigenschappen > schakel Instellen als verbinding met een datalimiet in.

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen