Mobiel internet
Informatie nodig over mobiel internet? Wil je meer weten over mobiele data? In deze rubriek vind je je antwoorden!
annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
ldaelema
Aspirant verkenner

Internetverbinding Flybox valt geregeld weg (heropstart vereist)

Sinds enkele maanden maken we gebruik van Easy Internet at Home van Orange. De ontvangst van het 4G+ netwerk is zeer goed. De verbinding tussen de Flybox en het 4G internet valt echter geregeld weg, zonder dat er een echte oorzaak lijkt te zijn. Typisch gebeurt dit naar het einde van de dag/'s nachts.

Wanneer we inloggen op de Flybox zien we dat die niet meer is geconnecteerd met het netwerk en op de Flybox zelf brandt het lampje rood. Ook onze apparaten blijven verbonden met het Wifi netwerk van de Flybox, er is gewoon geen internetconnectie. De enigste oplossing is het herstarten van de Flybox, waarna alles terug naar behoren werkt.

Dit is zeer vervelend, zeker wanneer het zoals deze week dagelijks voorvalt. Aangezien de connectie na een heropstart onmiddelijk terug werkt, lijkt het probleem vooral aan de Flybox zelf te liggen.

Weet iemand een oplossing voor dit probleem?

 

Labels (2)
0 pluimen
15 ANTWOORDEN 15
patrick2
Aspirant sjamaan

Re: Internetverbinding Flybox valt geregeld weg (heropstart vereist)

@ldaelema als u de Flybox eens reset , dus geen herstart maar echt een reset van de box zou dat het probleem kunnen oplossen? Andere die gebruik maken van de flybox kunnen misschien aanvullen . 

0 pluimen
Jerre
Gewaardeerde genezer

Re: Internetverbinding Flybox valt geregeld weg (heropstart vereist)

@ldaelema  wat is het merk/type van de mobiele router ?

0 pluimen
ldaelema
Aspirant verkenner

Re: Internetverbinding Flybox valt geregeld weg (heropstart vereist)

@Jerre

Flybox is model Huawei B525s-23a

@patrick2

Volledige reset naar fabrieksinstellingen nog niet geprobeerd.

0 pluimen
ldaelema
Aspirant verkenner

Re: Internetverbinding Flybox valt geregeld weg (heropstart vereist)

Vond zonet ook nog volgend stukje tekst terug op de Orange website:

https://www.orange.be/nl/hulp/internet-en-televisie/easy-internet-home/flybox-installeren

"Als je modem niet meer verbonden is met het internet, start hem dan opnieuw op en wacht een aantal ogenblikken tot de verbinding met het Orange-netwerk is hersteld."

Dit kan je natuurlijk niet echt een oplossing noemen aangezien het probleem nu al dagelijks voorvalt..

0 pluimen
patrick2
Aspirant sjamaan

Re: Internetverbinding Flybox valt geregeld weg (heropstart vereist)

@ldaelema maar misschien is het wel een oplossing voor u . Begrijp wat u bedoeld maar het is het proberen waard denk ik dan zelf. Maar  ik heb zelf geen flybox dus wat u voor andere stappen kan doen kan ik jammer genoeg niet zeggen.

0 pluimen
Jerre
Gewaardeerde genezer

Re: Internetverbinding Flybox valt geregeld weg (heropstart vereist)

@TomN  weet jij misschien waar we een volledige handleiding van de meest recente Orange Flybox kunnen vinden ?

0 pluimen
Highlighted
patrick2
Aspirant sjamaan

Re: Internetverbinding Flybox valt geregeld weg (heropstart vereist)

@ldaelema als het goed is zit er ook een klein simkaartje in voor uw internet. het kan misschien een probleem zijn in dat simkaartje dat zou u ook eens kunnen uithalen en terug in steken. Mocht u dat gedaan hebben eventueel , mocht de reset niet helpen , de simkaart vervangen.

0 pluimen
ldaelema
Aspirant verkenner

Re: Internetverbinding Flybox valt geregeld weg (heropstart vereist)

Opnieuw opstarten en de SIM er opnieuw insteken heeft geen oplossing gebracht.

Voorbije weken nog wat getest:

Het uitvallen gebeurt voornamelijk in de nachtperiode (tussen 23h - 6h)

Lijkt verband te houden met de hoeveelheid data die is verbruikt in afgelopen 1 à 2 dagen. Bv. veel Youtube of Netflix is bijna een garantie voor het uitvallen van de connectie. (maar zit nog ruim binnen de toegestane datalimiet van mijn internetpakket).

 

 

0 pluimen
patrick2
Aspirant sjamaan

Re: Internetverbinding Flybox valt geregeld weg (heropstart vereist)

@ldaelema vreemd , lijkt er dus op dat de flybox denk dat u bijna helemaal over uw data limiet bent gegaan. Misschien maar ben natuurlijk niet zeker is dat omdat u in die dagen redelijk veel data verbruikt , want youtube en netflix verbruiken nu eenmaal wat meer data , dat de lijn wat dicht gaat . Dus dat deze een bepaalde berekening of iets doet om in te schatten of u nadat verbruik niet daadwerkelijk over uw limiet zit. Zou eens contact opnemen met de klantendienst , zou mijn beslissing zijn maar natuurlijk mischien zijn er andere Tribers die het zelfde ervaren met netflix of youtube gebruik. 

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen