Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 05-01-19 18h01
Antwoorden: 15 antwoorden
Sinds enkele maanden maken we gebruik van Easy Internet at Home van Orange. De ontvangst van het 4G+ netwerk is zeer goed. De verbinding tussen de Flybox en het 4G internet valt echter geregeld weg, zonder dat er een echte oorzaak lijkt te zijn. Typisch gebeurt dit naar het einde van de dag/'s nachts.
Wanneer we inloggen op de Flybox zien we dat die niet meer is geconnecteerd met het netwerk en op de Flybox zelf brandt het lampje rood. Ook onze apparaten blijven verbonden met het Wifi netwerk van de Flybox, er is gewoon geen internetconnectie. De enigste oplossing is het herstarten van de Flybox, waarna alles terug naar behoren werkt.
Dit is zeer vervelend, zeker wanneer het zoals deze week dagelijks voorvalt. Aangezien de connectie na een heropstart onmiddelijk terug werkt, lijkt het probleem vooral aan de Flybox zelf te liggen.
Weet iemand een oplossing voor dit probleem?
@ldaelema vreemd , lijkt er dus op dat de flybox denk dat u bijna helemaal over uw data limiet bent gegaan. Misschien maar ben natuurlijk niet zeker is dat omdat u in die dagen redelijk veel data verbruikt , want youtube en netflix verbruiken nu eenmaal wat meer data , dat de lijn wat dicht gaat . Dus dat deze een bepaalde berekening of iets doet om in te schatten of u nadat verbruik niet daadwerkelijk over uw limiet zit. Zou eens contact opnemen met de klantendienst , zou mijn beslissing zijn maar natuurlijk mischien zijn er andere Tribers die het zelfde ervaren met netflix of youtube gebruik.
@TomN weet jij misschien waar we een volledige handleiding van de meest recente Orange Flybox kunnen vinden ?
@ldaelema maar misschien is het wel een oplossing voor u . Begrijp wat u bedoeld maar het is het proberen waard denk ik dan zelf. Maar ik heb zelf geen flybox dus wat u voor andere stappen kan doen kan ik jammer genoeg niet zeggen.
@ldaelema als u de Flybox eens reset , dus geen herstart maar echt een reset van de box zou dat het probleem kunnen oplossen? Andere die gebruik maken van de flybox kunnen misschien aanvullen .
Gebruiker | Aantal |
---|---|
7 | |
4 | |
4 | |
1 | |
1 |