annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Internetverbinding Flybox valt geregeld weg (heropstart vereist)

Topic gestart op: 05-01-19 18h01

Antwoorden: 15 antwoorden

ldaelema
Gewaardeerd verkenner

Internetverbinding Flybox valt geregeld weg (heropstart vereist)

Sinds enkele maanden maken we gebruik van Easy Internet at Home van Orange. De ontvangst van het 4G+ netwerk is zeer goed. De verbinding tussen de Flybox en het 4G internet valt echter geregeld weg, zonder dat er een echte oorzaak lijkt te zijn. Typisch gebeurt dit naar het einde van de dag/'s nachts.

Wanneer we inloggen op de Flybox zien we dat die niet meer is geconnecteerd met het netwerk en op de Flybox zelf brandt het lampje rood. Ook onze apparaten blijven verbonden met het Wifi netwerk van de Flybox, er is gewoon geen internetconnectie. De enigste oplossing is het herstarten van de Flybox, waarna alles terug naar behoren werkt.

Dit is zeer vervelend, zeker wanneer het zoals deze week dagelijks voorvalt. Aangezien de connectie na een heropstart onmiddelijk terug werkt, lijkt het probleem vooral aan de Flybox zelf te liggen.

Weet iemand een oplossing voor dit probleem?

 

Labels (2)
15 ANTWOORDEN 15
patrick2
Wijze
Wijze

@ldaelema vreemd , lijkt er dus op dat de flybox denk dat u bijna helemaal over uw data limiet bent gegaan. Misschien maar ben natuurlijk niet zeker is dat omdat u in die dagen redelijk veel data verbruikt , want youtube en netflix verbruiken nu eenmaal wat meer data , dat de lijn wat dicht gaat . Dus dat deze een bepaalde berekening of iets doet om in te schatten of u nadat verbruik niet daadwerkelijk over uw limiet zit. Zou eens contact opnemen met de klantendienst , zou mijn beslissing zijn maar natuurlijk mischien zijn er andere Tribers die het zelfde ervaren met netflix of youtube gebruik. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Jerre
Gewaardeerde genezer

@TomN  weet jij misschien waar we een volledige handleiding van de meest recente Orange Flybox kunnen vinden ?

TomN
Orange-werknemer

@Jerre Ivm vraag over de handleiding. Sorry voor de late reactie mensen. Ik was weer tijdje met andere projecten bezig in m'n vrije tijd. Ik heb zelf ook niet meer informatie hierover of een handleiding. Op zich wijst de Flybox zichzelf wel uit (was bij mij op 1-2-3 geïnstalleerd). Misschien toch eens je oor/oog te luisteren leggen bij de klantendienst via twitter/facebook. Misschien hebben zij meer succes.

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@ldaelema maar misschien is het wel een oplossing voor u . Begrijp wat u bedoeld maar het is het proberen waard denk ik dan zelf. Maar  ik heb zelf geen flybox dus wat u voor andere stappen kan doen kan ik jammer genoeg niet zeggen.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


patrick2
Wijze
Wijze

@ldaelema als u de Flybox eens reset , dus geen herstart maar echt een reset van de box zou dat het probleem kunnen oplossen? Andere die gebruik maken van de flybox kunnen misschien aanvullen . 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Leden met de meeste pluimen