annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Internetverbinding Flybox valt geregeld weg (heropstart vereist)

Topic gestart op: 05-01-19 18h01

Antwoorden: 15 antwoorden

ldaelema
Gewaardeerd verkenner

Internetverbinding Flybox valt geregeld weg (heropstart vereist)

Sinds enkele maanden maken we gebruik van Easy Internet at Home van Orange. De ontvangst van het 4G+ netwerk is zeer goed. De verbinding tussen de Flybox en het 4G internet valt echter geregeld weg, zonder dat er een echte oorzaak lijkt te zijn. Typisch gebeurt dit naar het einde van de dag/'s nachts.

Wanneer we inloggen op de Flybox zien we dat die niet meer is geconnecteerd met het netwerk en op de Flybox zelf brandt het lampje rood. Ook onze apparaten blijven verbonden met het Wifi netwerk van de Flybox, er is gewoon geen internetconnectie. De enigste oplossing is het herstarten van de Flybox, waarna alles terug naar behoren werkt.

Dit is zeer vervelend, zeker wanneer het zoals deze week dagelijks voorvalt. Aangezien de connectie na een heropstart onmiddelijk terug werkt, lijkt het probleem vooral aan de Flybox zelf te liggen.

Weet iemand een oplossing voor dit probleem?

 

Labels (2)
15 ANTWOORDEN 15
EddyW
Aspirant verkenner

Beste,
Op je flybox heb je enkel internetconnectie als je device via het 4G signaal is geconnecteerd.
Het kan in uw regio echter voorkomen dat het 2/3G signaal sterker is dan het 4G signaal waardoor je flybox ongewenst overschakeld en de internetconnectie niet meer mogelijk is.
Had voorheen hetzelfde probleem als u met een Flybox B310s-22.
Oplossing: Navigeer op Instellingen -> Mobiele Netwerkinstellingen
en wijzig vervolgens de 'voorkeursmodus' van 'automatisch' naar 'alleen 4G'.
Mvg.

Totem
Grote Wijze
Grote Wijze

Sinds enkele maanden maken we gebruik van Easy Internet at Home van Orange. De ontvangst van het 4G+ netwerk is zeer goed. De verbinding tussen de Flybox en het 4G internet valt echter geregeld weg, zonder dat er een echte oorzaak lijkt te zijn. Typisch gebeurt dit naar het einde van de dag/'s nachts.

Wanneer we inloggen op de Flybox zien we dat die niet meer is geconnecteerd met het netwerk en op de Flybox zelf brandt het lampje rood. Ook onze apparaten blijven verbonden met het Wifi netwerk van de Flybox, er is gewoon geen internetconnectie. De enigste oplossing is het herstarten van de Flybox, waarna alles terug naar behoren werkt.

Dit is zeer vervelend, zeker wanneer het zoals deze week dagelijks voorvalt. Aangezien de connectie na een heropstart onmiddelijk terug werkt, lijkt het probleem vooral aan de Flybox zelf te liggen.

Weet iemand een oplossing voor dit probleem?

Ugh @Idaelema,

 

Kan jij de Orange-stamleden van de technische contacteren? Dit kan via het gratis nummer 5000 (optie 4-3-2-1).

 

Dit is namelijk een gekende bug die kan worden opgelost met een firmware-update van de modem.

 

Wijze woorden vliegen door de hoofdtipi

Totems Groet

jeroenbollen
Ervaren verkenner

Reeds 1 maand hetzelfde probleem: Mijn flybox 4G verbinding valt uit om het uur en modem moet iedere keer herstart worden. dan werkt het weer even en dan begint weer alles opnieuw...

Gebeld naar klantendienst aan telefoon: ik werd van de ene naar de andere persoon doorverbonden zonder oplossing. Ik belde naar een orange shop: daar kunnen (willen) ze me ook niet helpen: je moet dit telefonisch doen zeggen ze... wat is me dit voor een service? Ik word niet geholpen als klant!

Hopelijk snel een oplossing want mijn minimumcontractduur is verlopen dus kan vandaag al opzeggen.

 

0 pluimen
Totem
Grote Wijze
Grote Wijze

Reeds 1 maand hetzelfde probleem: Mijn flybox 4G verbinding valt uit om het uur en modem moet iedere keer herstart worden. dan werkt het weer even en dan begint weer alles opnieuw...

Gebeld naar klantendienst aan telefoon: ik werd van de ene naar de andere persoon doorverbonden zonder oplossing. Ik belde naar een orange shop: daar kunnen (willen) ze me ook niet helpen: je moet dit telefonisch doen zeggen ze... wat is me dit voor een service? Ik word niet geholpen als klant!

Hopelijk snel een oplossing want mijn minimumcontractduur is verlopen dus kan vandaag al opzeggen.

Ugh @jeroenbollen,

 

Kan je de Orange-stamleden een rookseintje versturen via de sociale kanalen Facebook & Twitter. Dan kunnen zij een dossier opstarten waarbij je situatie onder de loep genomen wordt.

 

Alvast bedankt voor je bizongeduld!

 

Verblijd het hart

🏹 Totems Saluut 🏹

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen