annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Internetverbinding Flybox valt geregeld weg (heropstart vereist)

Topic gestart op: 05-01-19 18h01

Antwoorden: 15 antwoorden

ldaelema
Gewaardeerd verkenner

Internetverbinding Flybox valt geregeld weg (heropstart vereist)

Sinds enkele maanden maken we gebruik van Easy Internet at Home van Orange. De ontvangst van het 4G+ netwerk is zeer goed. De verbinding tussen de Flybox en het 4G internet valt echter geregeld weg, zonder dat er een echte oorzaak lijkt te zijn. Typisch gebeurt dit naar het einde van de dag/'s nachts.

Wanneer we inloggen op de Flybox zien we dat die niet meer is geconnecteerd met het netwerk en op de Flybox zelf brandt het lampje rood. Ook onze apparaten blijven verbonden met het Wifi netwerk van de Flybox, er is gewoon geen internetconnectie. De enigste oplossing is het herstarten van de Flybox, waarna alles terug naar behoren werkt.

Dit is zeer vervelend, zeker wanneer het zoals deze week dagelijks voorvalt. Aangezien de connectie na een heropstart onmiddelijk terug werkt, lijkt het probleem vooral aan de Flybox zelf te liggen.

Weet iemand een oplossing voor dit probleem?

 

Labels (2)
15 ANTWOORDEN 15
Jerre
Gewaardeerde genezer

@ldaelema  wat is het merk/type van de mobiele router ?

ldaelema
Gewaardeerd verkenner

@Jerre

Flybox is model Huawei B525s-23a

@patrick2

Volledige reset naar fabrieksinstellingen nog niet geprobeerd.

ldaelema
Gewaardeerd verkenner

Vond zonet ook nog volgend stukje tekst terug op de Orange website:

https://www.orange.be/nl/hulp/internet-en-televisie/easy-internet-home/flybox-installeren

"Als je modem niet meer verbonden is met het internet, start hem dan opnieuw op en wacht een aantal ogenblikken tot de verbinding met het Orange-netwerk is hersteld."

Dit kan je natuurlijk niet echt een oplossing noemen aangezien het probleem nu al dagelijks voorvalt..

patrick2
Wijze
Wijze

@ldaelema als het goed is zit er ook een klein simkaartje in voor uw internet. het kan misschien een probleem zijn in dat simkaartje dat zou u ook eens kunnen uithalen en terug in steken. Mocht u dat gedaan hebben eventueel , mocht de reset niet helpen , de simkaart vervangen.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


ldaelema
Gewaardeerd verkenner

Opnieuw opstarten en de SIM er opnieuw insteken heeft geen oplossing gebracht.

Voorbije weken nog wat getest:

Het uitvallen gebeurt voornamelijk in de nachtperiode (tussen 23h - 6h)

Lijkt verband te houden met de hoeveelheid data die is verbruikt in afgelopen 1 à 2 dagen. Bv. veel Youtube of Netflix is bijna een garantie voor het uitvallen van de connectie. (maar zit nog ruim binnen de toegestane datalimiet van mijn internetpakket).

 

 

Leden met de meeste pluimen