Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 21-02-18 21h37
Antwoorden: 9 antwoorden
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Beste,
is er een manier om de persoonlijke hotspot te activeren? Of moet ik daar belachelijk veel voor bijbetalen?
Mvg Stijn
Opgelost! Ga naar de oplossing.
@Stigiuit uw foto leid ik af dat je met IOS werkt. Daar noemen ze dat inderdaad persoonlijke hotspot.
In Android heet dat mobiele hotspot oftewel tethering. Als Android gebruiker is het enige dat je hoeft te doen die optie "aanzetten" in je foon, je hotspot een naam geven en een wachtwoord opgeven dat mensen die willen inloggen moeten geven. Orange komt daar totaal niet in tussen.
Voor uw IPhone heb ik eens gegoogeld en op een forum iemand tegengekomen die exact uw probleem had. Hieronder de oplossing uit dat forum (september 2016):
Was bij mij ook, ik heb de APN van pers hotspot, "iew.be" was da bij mij, vervangen door iphone.mobistar, en 5min later wast in orde
Is maar 1 provider die zo belachelijk doet om hotspot te activeren, mensen die echt werken van 6 u s’ochtens tot 22 u s’avond worden verplicht om conge te nemen i.p.v. da gewoon aan te zetten!!!! Iedereen kan da ooit wel is gebruiken! Kalveren
Ik heb deze “dienst” eerst moeten laten activeren via de klantendienst van Orange (5000). Binnen het uur was deze dienst gratis geactiveerd en kon ik deze hotspot opzetten. Eventjes bellen naar Orange dus.
@Stigi, wat bedoel jij met "persoonlijke hotspot"?
Ik versta daaronder dat ik van mijn smartfoon een hotspot maak zodat ik mijn 4G kan delen met anderen via wifi. Is dat ook wat jij bedoelt?
Indien ja, dan is dat tethering. Dat is een instelling in uw foon en dat activeren kost u geen cent. Als het om een Android foon gaat wil ik u dat wel uitleggen hoe je dat doet, van IOS ken ik geen bal.
Als je iets anders bedoelt, dan ben je met bovenstaande natuurlijk niets...
Vergeten te vermelden... die Persoonlijke Hotspot moet je op je GSM zelf instellen. Die moet niet geactiveerd worden.
Groetjes,
Anita
Gebruiker | Aantal |
---|---|
5 | |
4 | |
4 | |
1 | |
1 |