annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Snelheid 4g in Frankrijk

Topic gestart op: 07-08-21 18h10

Antwoorden: 7 antwoorden

Humbatiki
Aspirant verkenner

Snelheid 4g in Frankrijk

OPGELOST

Ik ben nu reeds een week in Frankrijk en ik vroeg me af waarom de snelheid van het mobiel internet hier beperkt wordt door Orange?

Mijn vriendin en ik zijn reeds enkele jaren trouwe Orange klant, maar dit is niet aangenaam. Situatie is als volgt:

GSM geeft volledige verbinding aan op 4g (zowel op Google Pixel 4xl als iPhone SE zijn de "antenne blokjes" volledig vol), maar de snelheid is abominabel. Webpagina's laden erg traag, een filmpje kijken is niet mogelijk en een lifestream van de Olympische spelen meepikken is totaal uitgesloten.

Iemand die hier meer over weet?

Alvast bedankt voor de reply

We zitten beide op het netwerk van Orange fr.

Labels (1)
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Humbatiki
Aspirant verkenner

Dag,

Ik heb de telefoon inderdaad al herstart, het is ook op de telefoon van mijn vriendin. Het is wel zo dat mijn verbinding nu (op een 15km van de vorige locatie in Frankrijk) veel sneller is. Dus ik veronderstel dat het op de camping toch aan de 4g verbinding zal liggen en niet aan Orange.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 pluimen
7 ANTWOORDEN 7
patrick2
Wijze
Wijze

@Humbatiki 

Ben je in Frankrijk ook verbonden met Orange netwerk? Misschien dat er daar een bepaalde 'beperking' op de snelheden zit om iedereen toch op het netwerk te kunne laten surfen. Hier ben ik natuurlijk niet zeker van aangezien ik niet in Frankrijk kom. Maar het kan wel zijn dat de bandbreedte daar onvoldoende zou zijn om iedereen aan de volledige surfsnelheid te laten surfen.

Als je eens je toestel herstart brengt dit dan wat beterschap?

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Humbatiki
Aspirant verkenner

Dag,

Ik heb de telefoon inderdaad al herstart, het is ook op de telefoon van mijn vriendin. Het is wel zo dat mijn verbinding nu (op een 15km van de vorige locatie in Frankrijk) veel sneller is. Dus ik veronderstel dat het op de camping toch aan de 4g verbinding zal liggen en niet aan Orange.

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@Humbatiki  

Het kan inderdaad zo maar zijn dat de snelheden minder zijn per mast / provincie / per plaats. Ik zelf haal via Orange ook niet overal dezelfde snelheden dat is ook verschillend. Het hangt van bepaalde situaties af waar je bent en wat het bereik is. Als ik in de Ardennen kom heb ik veel minder bereik aan snelheid als dat ik in mijn stad ben. Dus het is zeker per plaats en mast afhankelijk. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Leden met de meeste pluimen