annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Update firmware eerste generatie Flybox

Topic gestart op: 18-02-19 10h02

Antwoorden: 16 antwoorden

walterBE
Veteraan verkenner

Update firmware eerste generatie Flybox

OPGELOST

Hallo,

Er is een brief ontvangen Orange over de eerste generatie Flybox, toen nog Mobistar, voor het product Easy Internet@Home.

De brief geeft als boodschap dat er een update moet gebeuren van de firmware om verder toegang tot internet te beouden. Moet voor 19/02/2019 gebeuren volgens de brief. (morgen)

De handleiding is duidelijk;

https://b2cproductionsite-be80wkthrgjjkmzuip0.netdna-ssl.com/sites/b2c/files/ug_1810003_easy_interne...

Om de update te doen moet men klikken op 'controleren op update'. 

Maar dat geeft 'Deze versie is up-to-date.'

Actuele versie van de firmware is ;

Huidige versie  
Softwareversie: 21.316.01.02.409
Web UI versie: 17.100.09.00.03

 

Dat is de Mobistar-branded firmware. Zover ik weet zijn er nog nooit updates geweest.

Dus ... ik moet updaten maar er is geen update.

Mogelijk een factor;

Het administratieve adres is in Brussel. Het effectieve gebruiksadres is in Middelkerke.  Het zou kunnen zijn dat die firmwareversie enkel beschikbaar is wanneer verbonden via welbepaalde zendmasten (in Brussel). 

Al lijkt mij dat iets eenvoudig nodeloos complex maken.

Wie weet hoe dit in elkaar zit?

 

 

 

 

Labels (2)
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
walterBE
Veteraan verkenner

Ja, het werkt nog vandaag. Al wil dat niet veel zeggen. 

De klant diende de software te updaten omdat die incompactibel ging worden vanaf 19/02/2019 volgens die brief. Dat wil niet zeggen dat effectief een wijziging langs de kant van Orange gaat plaatsvinden op die datum. 

Normaal gaat een organisatie aan haar gebruikers een andere datum mededelen dan de echte interne datum.  Bouw je wat marge in, een paar dagen minimaal. Kan nog steeds zijn dat het over 3, 7 of 10 dagen niet meer werkt.

Al weet ik niet hoe goed de interne organisatie van Orange is. Ik zou verwachten dat na ingave van het klantennummer de klantendienst direct toegang zou hebben tot alle informatie, zoals ook die brief en relevante informatie. Of toch minimaal vragen naar een mailingcode op de brief en dan een script hebben met informatrie over die brief. Misschien was de vermelde datum de echte datum. Misschien werkt die Flybox aan zee maar niet meer in Brussel nu. 

Ik weet het niet. Orange, of toch de vertegenwoordiging van Orange die ik als klant kan contacteren, ook niet. Dat is jammer.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

16 ANTWOORDEN 16
patrick2
Wijze
Wijze

@walterBE zou hiervoor eens de klantendienst contacteren. Zou perfect mogelijk kunnen zijn dat u deze update niet zelf kan doen maar dat de klantendienst deze moet doen. Dus advies is eens te bellen met hun. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


walterBE
Veteraan verkenner

Ok, dat zal ik dan doen.  Zal laten weten hoe het afgelopen is.

Leden met de meeste pluimen