Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 18-02-19 10h02
Antwoorden: 16 antwoorden
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Hallo,
Er is een brief ontvangen Orange over de eerste generatie Flybox, toen nog Mobistar, voor het product Easy Internet@Home.
De brief geeft als boodschap dat er een update moet gebeuren van de firmware om verder toegang tot internet te beouden. Moet voor 19/02/2019 gebeuren volgens de brief. (morgen)
De handleiding is duidelijk;
Om de update te doen moet men klikken op 'controleren op update'.
Maar dat geeft 'Deze versie is up-to-date.'
Actuele versie van de firmware is ;
Huidige versie | |
Softwareversie: | 21.316.01.02.409 |
Web UI versie: | 17.100.09.00.03 |
Dat is de Mobistar-branded firmware. Zover ik weet zijn er nog nooit updates geweest.
Dus ... ik moet updaten maar er is geen update.
Mogelijk een factor;
Het administratieve adres is in Brussel. Het effectieve gebruiksadres is in Middelkerke. Het zou kunnen zijn dat die firmwareversie enkel beschikbaar is wanneer verbonden via welbepaalde zendmasten (in Brussel).
Al lijkt mij dat iets eenvoudig nodeloos complex maken.
Wie weet hoe dit in elkaar zit?
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Ja, het werkt nog vandaag. Al wil dat niet veel zeggen.
De klant diende de software te updaten omdat die incompactibel ging worden vanaf 19/02/2019 volgens die brief. Dat wil niet zeggen dat effectief een wijziging langs de kant van Orange gaat plaatsvinden op die datum.
Normaal gaat een organisatie aan haar gebruikers een andere datum mededelen dan de echte interne datum. Bouw je wat marge in, een paar dagen minimaal. Kan nog steeds zijn dat het over 3, 7 of 10 dagen niet meer werkt.
Al weet ik niet hoe goed de interne organisatie van Orange is. Ik zou verwachten dat na ingave van het klantennummer de klantendienst direct toegang zou hebben tot alle informatie, zoals ook die brief en relevante informatie. Of toch minimaal vragen naar een mailingcode op de brief en dan een script hebben met informatrie over die brief. Misschien was de vermelde datum de echte datum. Misschien werkt die Flybox aan zee maar niet meer in Brussel nu.
Ik weet het niet. Orange, of toch de vertegenwoordiging van Orange die ik als klant kan contacteren, ook niet. Dat is jammer.
@walterBE zou hiervoor eens de klantendienst contacteren. Zou perfect mogelijk kunnen zijn dat u deze update niet zelf kan doen maar dat de klantendienst deze moet doen. Dus advies is eens te bellen met hun.
Ok, dat zal ik dan doen. Zal laten weten hoe het afgelopen is.