Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 21-04-21 10h30
Antwoorden: 6 antwoorden
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Alle devices die in huis via wifi verbonden zijn ondervinden connectie uitval waardoor VPN applicaties, mail applicaties of telewerk oplossingen uitvallen. Videocalls gaan bijzonder moeizaam en het wifi netwerk zorgt voor sync problemen tussen audio en video en slechte kwaliteit video. Enkel op het wifi netwerk, via de netwerk kabel, geen probleem.
Bereik is geen probleem, full signal strength op alle apparaten.
Een tijd geleden het probleem gemeld aan Orange en de modem is vervangen geweest. We hebben even afgewacht maar nu 4-6 weken later nog steeds dezelfde problemen.
Het enige dat ik in de logs van de router kan zien is het volgende. Iemand enig idee wat het probleem kan zijn?
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Veel kan ik niet maken van de logs, @Schneehase
Aangezien dat het met de kabel goed werkt en je fill wifi strength hebt, probeer je even op de 5 GHz band ?
En de wifi verbinding is dat dan enkel met de Orange router of heb je er nog een eigen router tussen staan of een Ap of een Powerline?
En als het enkel met de Orange router is staat deze dan ook vrij ? dus niet achter of ingewerkt in kasten of iets waardoor je wifi signalen slecht zijn ?
Ook al eens geprobeerd in te loggen op de router 192.168.0.1 om dan ook eens je wifi kanalen aan te passen ? Beste die je kan gebruiken is kanaal 1 of 6 of 11 .
Als je die een afzonderlijke SSID hebt gegeven, wat ik veronderstel, @Schneehase
Dan zou ik je log + probleem even doorgeven via Facebook/Messenger aan Orange
Daar heb je een betere kans,
Success en laat weten hoe het afloopt