Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 21-04-21 10h30
Antwoorden: 6 antwoorden
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Alle devices die in huis via wifi verbonden zijn ondervinden connectie uitval waardoor VPN applicaties, mail applicaties of telewerk oplossingen uitvallen. Videocalls gaan bijzonder moeizaam en het wifi netwerk zorgt voor sync problemen tussen audio en video en slechte kwaliteit video. Enkel op het wifi netwerk, via de netwerk kabel, geen probleem.
Bereik is geen probleem, full signal strength op alle apparaten.
Een tijd geleden het probleem gemeld aan Orange en de modem is vervangen geweest. We hebben even afgewacht maar nu 4-6 weken later nog steeds dezelfde problemen.
Het enige dat ik in de logs van de router kan zien is het volgende. Iemand enig idee wat het probleem kan zijn?
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Veel kan ik niet maken van de logs, @Schneehase
Aangezien dat het met de kabel goed werkt en je fill wifi strength hebt, probeer je even op de 5 GHz band ?
Bedankt voor jullie tips en feedback. Voorlopig zijn de problemen opgelost door specifiek de 5Ghz band te gebruiken. Die waren beiden actief maar niet als aparte netwerk met SSID. Door specifiek met het 5Ghz netwerk te connecteren zijn haperingen momenteel weg.
Het is enkel het orange access point en het bereik is 100%. Maar hetzelfde probleem stelt zich met een extended access point dat ik nog had liggen. Een lagere fequentie heeft nochtans meer bereik. Zit het verschil dan enkel in de data rate? Ik heb minder ontvangst nu maar geen onderbrekingen...
In ieder geval Bedankt!
@Schneehase Mijn ondervinding als de 2.4 en de 5GHz band dezelfde SSID hebben is dat er altijd verbonden wordt met de 2.4 GHz band. Het verbinden met de 5 GHz band duurt wat langer dan de 2.4 GHz band.
Het klopt dat de 2.4 meer bereik heeft, maar is wat trager dacht ik.
Je kunt ook nog eens de 2.4 GHz proberen te gebruiken, maar zet die dan wel op kanaal 1, 6, of 11 in je modem zoals @patrick2 zegt. Maar je moet eerst zien welke kanalen in gebruik zijn (de buren en andere) en er een kiezen die niet of weinig gebruikt wordt.
Veel kan ik niet maken van de logs, @Schneehase
Aangezien dat het met de kabel goed werkt en je fill wifi strength hebt, probeer je even op de 5 GHz band ?
De 5Ghz en 2.4 Ghz band zijn actief en de problemen doen zich voor op beide banden