annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

2.4ghz apparaten

Topic gestart op: 11-12-22 11h54

Antwoorden: 3 antwoorden

lieshof
Aspirant verkenner

2.4ghz apparaten

mijn wifi is versterkt met de Mesh apparaten. Deze apparaten en onze modum zouden 2.4 en 5ghz uitzenden. Nu heb ik problemen om een Domotica apparaat via wifi in te stellen op mijn gsm. 

De App zegt me telkens dat hij enkel werkt via 2.4ghz.

hoe kan ik mijn apparaat instellen en gebruiken zonder mijn 5ghz volledig uit te zetten? 

Labels (1)
0 pluimen
3 ANTWOORDEN 3
phil48
Leidende verkenner

Ter aanvulling...

Naast het redelijk dure Mesh biedt biedt nu ook wifi boosters aan, net zoals Telenet. De kostprijs is 3 euro per maand.

https://www.orange.be/nl/opties-en-diensten/wifi-comfort

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@lieshof 

Je kunt best de tweede tip van @Gregory volgen: geef uw twee netwerken (2,4 en 5 GHz) elk een eigen naam (SSID), dan hoeft uw toestel niet meer te twijfelen omdat het een "vreemd" netwerk waarneemt met dezelfde naam.

Dit is een bekend fenomeen bij toestellen die enkel op de 2,4 GHz werken. Er zijn er die er goed mee om kunnen en het onderscheid maken, maar helaas zijn er dus ook een reeks die gewoon in de war zijn en dan maar niets doen ...

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day

Gregory
Wijze
Wijze

Je kunt je 5 GHz misschien tijdelijk eens af zetten tot je verbinding hebt @lieshof 

Ook kan je de 2.4 GHz en de 5 GHz een andere SSID (naam geven), indien die meshes het toelaten, zodat je ziet met welk netwerk je verbonden bent

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen