Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 11-12-22 11h54
Antwoorden: 3 antwoorden
mijn wifi is versterkt met de Mesh apparaten. Deze apparaten en onze modum zouden 2.4 en 5ghz uitzenden. Nu heb ik problemen om een Domotica apparaat via wifi in te stellen op mijn gsm.
De App zegt me telkens dat hij enkel werkt via 2.4ghz.
hoe kan ik mijn apparaat instellen en gebruiken zonder mijn 5ghz volledig uit te zetten?
Ter aanvulling...
Naast het redelijk dure Mesh biedt biedt nu ook wifi boosters aan, net zoals Telenet. De kostprijs is 3 euro per maand.
Je kunt best de tweede tip van @Gregory volgen: geef uw twee netwerken (2,4 en 5 GHz) elk een eigen naam (SSID), dan hoeft uw toestel niet meer te twijfelen omdat het een "vreemd" netwerk waarneemt met dezelfde naam.
Dit is een bekend fenomeen bij toestellen die enkel op de 2,4 GHz werken. Er zijn er die er goed mee om kunnen en het onderscheid maken, maar helaas zijn er dus ook een reeks die gewoon in de war zijn en dan maar niets doen ...
Je kunt je 5 GHz misschien tijdelijk eens af zetten tot je verbinding hebt @lieshof
Ook kan je de 2.4 GHz en de 5 GHz een andere SSID (naam geven), indien die meshes het toelaten, zodat je ziet met welk netwerk je verbonden bent