annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Xiaomi pocophone SIM niet te activeren

Topic gestart op: 11-12-22 08h51

Antwoorden: 4 antwoorden

Daanio
Aspirant verkenner

Xiaomi pocophone SIM niet te activeren

Goeiemorgen,

Ik heb een Xiaomi Pocophone F1, global version sinds zo'n 3 jaar.

Zo'n kleine week geleden ben ik overgestapt van Proximus naar Orange samen met mijn vriendin, zijn heeft een Xiaomi MI9. Bij haar werkte de SIM kaart meteen. Bij mij niet. Wanneer ik mijn sim kaart in haar telefoon steek werkt mijn sim kaart bij haar wel.

Wanneer ik haar nieuwe sim kaart in mijn gsm steek werkt die niet.

Wanneer ik de sim kaart van mijn moeder of zus in mijn telefoon steek, van een andere provider, werkt die wel.

Ik heb ook een Orange sim kaart van mijn werk, die al zo'n drie jaar actief is, en die werkt wel.

Hiervoor heb ik ook Xiaomi gecontacteerd en de klantendienst, beide konden me (niet helpen. 

Ik heb mijn gsm helemaal gereset naar fabrieksinstellingen en nog geen resultaat. APN's gecontroleerd etc.. Er staat ook geen SIM lock op, en ik heb de sim poorten eveneens getest en die werken. 

Xiaomi heeft op de pocophone een bijkomende sim verificatiemethode, Xiaomi SIM activation service. Daarbij wordt een SMS vanop de telefoon verstuurt naar een xiaomi server, maar om dat te kunnen moet er verbinding zijn en moet je sms'en kunnen versturen en dat kan ik nu niet. Ergens heb ik het gevoel dat het hieraan kan liggen, maar aan de andere kant weer niet. Xiaomi klantendienst heeft me verzekerd dat het daar niet kan aan liggen.

Ik heb de telefoon ooit tweedehands aangekocht, was toen maar 3 maanden oud, en blijkt dat de vorige eigenaar die buiten Europa zou gekocht hebben, namelijk Saoudie Arabie. 

Zij raden me aan om een volledig aangepaste ROM te installeren maar dat heb ik nog niet gedaan. 

Wat toch enorm vreemd is, is dat geen enkele nieuwe orange sim kaart werkt, maar een andere proximus kaart wel. Dan moet het toch ergens aan de beveiliging bij Orange liggen? Ik vermoed dat daar een soort bijkomende verificatie is ? 

Alvast bedankt voor enige tips..

 

Labels (1)
0 pluimen
4 ANTWOORDEN 4
Daanio
Aspirant verkenner

Dag Patrick,

De sim kaart van mijn vriendin werkt ook niet op mijn gsm. Op haar gsm werken beide sim kaarten wel.

De proximus sim kaart van mijn zus en moeder werken wel op mijn gsm.

Het toestel vraagt de pin code en accepteert de code. 

Wat bedoel je met handmatig een netwerk zoeken? Ik kan voorkeursnetwerk ingeven, LTE, 3G of alleen 2G. Ik kan ook de APN's handmatig wijzigen, maar die zijn identiek aan die van mijn vriendin en de gegevens die ik op internet vind.

Bij Xiaomi Sim activation service geeft die telken weer, "Apparaat zoeken, kan simkaart niet activeren, zorg ervoor dat u genoeg balans op uw kaart heeft. Maar die activatie kan niet werken, want om balans te hebben moet mijn sim kaart werken? Die service zou iets specifiek zijn dat er in feite niet zou mogen voor zorgen dat ik geen enkele ontvangst of bereik zou hebben als ik dat zo opzoek op google. Dat zou iets zijn om kosteloos met andere xiaomi gebruikers te kunnen sms'en of communiceren, maar zou in principe niets doen aan de werking van de sim kaart zelf. 

Mijn sim kaart van het werk is al zo'n drie jaar actief op deze telefoon. Als ik er over nadenk, en geen enkele nieuwe sim kaart van Orange werkt op mijn telefoon lijkt het mij een soort verificatie die is ingevoerd sinds dan, die belemmert dat nieuwe sim kaarten werken op mijn type telefoon? Of het is mijn telefoon die de activatie ervan belemmert ? Dan denk ik weer dat een nieuwe rom installeren misschien kan helpen, of mijn telefoon terugzetten naar een versie van bvb 2019?

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@Daanio 

Of het installeren van een nieuwe ROM de oplossing is denk ik niet en denk ook niet dat dit probleem bij Orange zelf ligt maar denk gewoon aan je toestel. Je hebt een niet EU toestel dus dat is al een punt , maar zeker niet doorslaggevend dat dit de oorzaak is. 

Wat ik bedoel met handmatig netwerken zoeken is dat je naar je instellingen gaat en dan op zoek gaat naar mobiele netwerken en daar handmatig zoek naar het netwerk Orange of Telenet of Base . Natuurlijk is het Orange maar deze drie ga je meestal als eerste zien , kan ook Proximus staan. Je tikt dan Orange aan en kijk of die verbind met het netwerk. 

Wat mij wel verbaasd is dat als je de Orange sim erin steekt van je werk dat het wel werkt. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Daanio
Aspirant verkenner

@patrick2 Ondertussen heb ik een nieuwe rom geïnstalleerd, zonder succes idd. Nog steeds hetzelfde probleem.

Wel ben ik al wat verder in de diagnose, maar ik snap er niets van.

Ik heb een dual sim, sim 1 en sim 2.

De orange sim kaarten die ik in sim2 steek werken allemaal, inclusief mijn nieuwe sim kaart. De orange sim kaarten die ik in sim 1 steek werken niet, ook niet die van mijn werk.
De proximus kaarten die ik in sim 1 steek werken allemaal wel, samen met de orange sim kaarten die in sim 2 steken. Dan kan ik de dual sim dus wel gebruiken.

Dus ik kan de dual sim niet gebruiken met orange kaarten.

Het is alsof er geen twee sim kaarten van dezelfde provider kunnen gebruikt worden op deze telefoon, kan dat ? Heb jij dat ooit al meegemaakt?

 

Wanneer ik het netwerk manueel probeer te kiezen, heb ik driemaal keuze uit Orange B, maar bij elk Orange B geeft hij aan dat er geen verbinding kan gemaakt worden.

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@Daanio 

Als je zelf goed nadenkt dan zou dit niet aan Orange zelf liggen en ook niet aan je nieuwe simkaart. Je zegt het zelf , de Orange kaart van je vriendin werkt in het toestel , die Orange kaart van je werk werkt er ook in , anders heb je daar ook wel codes voor nodig. 

Een nieuwe simkaart is ook hetzelfde als de oude er zijn geen speciale codes nodig anders had je die ook moeten gebruiken. Ik zou je eens aanraden naar een shop te gaan en daar je simkaart eens omwisselen kan zijn dat een andere simkaart wel werkt. 

Heb ook nog nooit gehoord dat er een sms naar de fabrikant gaat voor een sms met een code om een verbinding te hebben met hun server. 

Als je de simkaart in je toestel steekt vraagt die dan je pin code ? Zo ja , accepteert die dan je pincode ? En als je dan naar je instellingen gaat gaat kun je dan eens handmatig een netwerk zoeken ? 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen