annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

5G ?

Topic gestart op: 15-08-19 18h14

Antwoorden: 8 antwoorden

ghostboy
Ervaren verkenner

5G ?

OPGELOST

Een tijdje gelede heb ik gelezen dat Orange samen met Proximus het 5G netwerk wilden delen om zo wat kosten uit te sparen ( zie hier de artikel : https://www.hln.be/ihln/multimedia/proximus-en-orange-slaan-handen-in-elkaar-voor-mobiel-toegangsnet... )

Nu ik vrees dan dat wij een mega mono-polie zulle meemaken. 

Zal orange dan evenduur of duurder dan proximus dan worden ?

Labels (2)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
patrick2
Wijze
Wijze

Denk zelf niet dat Proximus de monopolie gaat spelen hoor waarom wil Telenet zich ook in dat verhaal mengen denk je? deze spelen al een monopolie binnen ons land , snel internet breed scala aan tv content en de prijzen springen bij hun de pan uit. Dus moesten die zich er ook inmengen willen die de ' baas ' spelen want die hun ontvangst voor gsm is helemaal te zielig voor woorden ZO SLECHT!!! Daarom als die zich erbij kunnen voegen denk ik dat hun de monopolie spelen

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

8 ANTWOORDEN 8
Surfer
Ervaren genezer

Voor wie geïnteresseerd zijn, dit artikel in de Tijd over gsm masten trio: https://www.tijd.be/ondernemen/telecom/proximus-en-orange-onderhandelen-met-telenet-over-alliantie/1... .

Ik zou het toejuichen als alle operatoren, hun gsmmasten met elkaar delen. Voordeel besparing en met dat geld, investeren in 5G. In andere landen hebben ze dat ook gedaan en ik vind het goed dat telecombedrijven met elkaar samen werken. Dat zie je nu al voor het voetbal (JPL), Telenet en Prox & Voo, delen de kosten en de commentatoren. Hun sportabo blijft zoals het is...

Wacht maar, Telenet gaat mee de boot in van 5G.

 

0 pluimen
ghostboy
Ervaren verkenner

ik vind eerder dat we dan een groot monopolie zulle hebben ! en dat de prijzen nooit zullen zakken 😞 

ik hoop ergens wel dat ieder beetje apat gaat of dat belgie met 5G wacht.

0 pluimen
Surfer
Ervaren genezer

Ik ben nu wat de krant op internet aan het lezen, terwijl de rest voetbal kijkt.

Een artikel over 5G. Telenet ziet voorlopig geen toekomst in 5G voor consumenten. https://www.hln.be/ihln/multimedia/telenet-ziet-voorlopig-geen-toekomst-in-5g-voor-consumenten~a682e... .  Telenet kan wel veel verdienden aan de bedrijven, maar niet aan de gewone man, zoals wij. Dan maken ze verliezen.

En zoals het nu gaat met politiek, zal het eerder begin 2020 zijn, eer de 5G licencies verkocht zullen zijn aan de telecombedrijven.

 

 

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@ghostboy  als men het artikel goed gelezen heeft zou het betreft de producten hetzelfde bloijven , Proximus hun prijs en Orange hun prijs. Enkel gaat er een samenwerking komen met hun samen voor de uitrol van 5G en een samen werking betreft de masten voor een beter ontvngst mogelijk te maken. Het is trouwens ook onder een toezichtsoog van het BIPT waarschijnlijk dat de samenwerking voor de dekking er is maar niet om  hun prijzen in eens te doen stijgen. Waarschijnlijk zit het probleem zich niet enkel in de 5G maar ook in het feit dat er bepaalde steden zijn waar een mindere dekking is van de ontvangst , dit is zowel bij Orange en Proximus maar eigenlijk ook Telenet. Ook door deze samenwerking zal er een betere dekking kunnen komen op die plaatsen , ook zonder dat er masten bij gezet moeten worden. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Leden met de meeste pluimen