annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Bellen via wifi werkt niet

Topic gestart op: 10-01-19 13h12

Antwoorden: 20 antwoorden

shanavanh
Aspirant verkenner

Bellen via wifi werkt niet

Er komt steeds op te staan "Neem contact op met orange b" 

Heb ook alle stappen uitgevoerd die op de pagina staan + in een andere topic dat ook problemen had met dit.

Labels (2)
0 pluimen
20 ANTWOORDEN 20
adekerpel
Ervaren verkenner

Bellen via WIFI werkt niet met alle abonnement-formules van Orange.

Ik had zelf “Dolfijn” en pas bij overschakeling naar “Go Light” werkte - na een paar dagen - “Bellen via WIFI”.

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@adekerpel  daar wil ik toch even een kleine rechtzetting van doen. 

Bellen via Wifi werkt ook met de oude abonnementen. 

 

Je wifi-netwerk (VoWiFi)

Je profiteert automatisch en zonder extra kosten van bellen via wifi als je een compatibele smartphone en tariefplan hebt. Bellen via wifi is wel enkel mogelijk in België .

 

  • De laatste software dient wel geïnstalleerd te zijn: volg deze stappen om je smartphone te updaten.

 

 

 

 

 

  • De volledige lijst met compatibele tariefplannen:

 

 

Alle tariefplannen met 4G-toegang zijn compatibel: Koala, Dolfijn, Panther, Arend, Arend Premium, Kolibrie Smartphone, Koala Smartphone, Dolfijn Smartphone, Panther Smartphone, Arend Smartphone, Arend Premium Smartphone, Cheetah, ...

En natuurlijk onze nieuwe GO-abonnementen

 

https://www.orange.be/nl/hulp/technische-ondersteuning/mobiele-telefonie/ik-ondervind-netwerkproblem...

 

Waarschijnlijk heb je nu pas de update gekregen van jou toestel waardoor het nu pas werkt. Want niet alle fabrikanten ondersteunen dit of als de fabrikant het wel ondersteund is het nog niet gezegd dat Orange ook daadwerkelijk de uitrol kan en mag doen. Alles is in samenspraak met de fabrikant en die moeten dat vrijgeven.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
adekerpel
Ervaren verkenner

Hallo Patrick,

Bedankt voor je toelichting. Ik had altijd al een iPhone, momenteel SE, daarvoor iPhone 6 en had lange tijd Dolfijn (sinds eind 2017). Nu ik er over nadenk ben ik niet zeker dat ik in het verleden niet een keer een update heb gekregen en die misschien heb geweigerd. 

In lek geval werkt het nu met mijn nieuwe formule, zonder dat ik enige update heb gezien of heb moeten aanvaarden. Kan het zijn dat - als je verandert van formule - opnieuw provider updates worden gestuurd die dan ongemerkt zouden doorgegaan zijn?

Vriendelijke groeten,

André

 

 

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@adekerpel  nee dus wat gebeurd er :

Je had een Iphone en als VoWifi en VoLte beschikbaar wordt op je simkaart , want meer is dat niet , dan dien je te gaan naar - instellingen - algemeen - informatie. Dan even wachten en dan krijg je de melding uw provider heeft een update uitgebracht en voila dan is de technologie beschikbaar. 

Nu ben je naar een ander tarief plan gegaan dus technisch was en is alles al actief op je simkaart je krijgt niet nog eens die update want het werkt. Maar waarschijnlijk heb je of die boodschap gemist of heb je die boodschap geweigerd want dat kan ook. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen