annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Heeft een UPS voor de orange modem/router zin

Topic gestart op: 27-03-23 18h46

Antwoorden: 3 antwoorden

JorisVervoort
Gewaardeerd verkenner

Heeft een UPS voor de orange modem/router zin

OPGELOST

Hoi iedereen!

Ik vroeg me af of het zin heeft om een back-up batterij (UPS) te installeren voor de Orange modem en een bekabelde router tijdens een stroompanne. Ik wil dit doen om mijn NAS de nodige internet verbinding te geven. Want wanneer mijn NAS één van mijn websites aan het back-uppen is, zou ik willen dat hij dit kan voltooien voordat hij zichzelf uitschakelt.

Ik vraag me eigenlijk af of tijdens een stroompanne ook de kabel(coax) zonder signaal valt of zou dit op een ander circuit zitten? Moest dit ook uitvallen, dan heeft een UPS totaal geen zin lijkt me.

Iemand een idee?

Labels (3)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Milanbxp
Veteraan verkenner

Hey Joris,

Dit hangt er vanaf hoe groot de panne is. De coaxversterkers in een straat krijgen hun stroom via de coax zelf aan het heel laag voltage. De stroomtoevoer begint van de node die niet altijd vast hangt aan het huishoudelijk net. Het kan dus zijn dat de straat zonder stroom valt maar dat de node nog stroom krijgt.

Ik heb hier een andere forum gevonden met dezelfde uitleg: https://providerforum.nl/topics/heeft-een-ups-zin-voor-je-upc-modem-router.39812/

Je moet wel zien dat de NIU (of huishoudelijke coaxversterker) ook aan de UPS hangt. Anders laat deze geen signaal door. De NIU is de zwarte bak of het wit bakje met een groen lampje die aan de coaxkabel van de modem hangt. Als de plastic kap van de NIU is is deze metaal grijs.

Als het heel belangrijk is dat de NAS internetverbinding blijft behouden kan je bv. een Flybox van Orange gebruiken die gebruik maakt van het mobiele netwerk en deze instellen als backup op de NAS, toch als deze een tweede internetpoort heeft. De coaxmodem van Orange heeft ook een backup functie om een Flybox aan vast te hangen maar de overgang van coax naar backup duurt dan soms een aantal minuten.

Ik hoop dat dit je vraag beantwoord. 🙂

Met vriendelijke groet,

Milan

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

3 ANTWOORDEN 3
Milanbxp
Veteraan verkenner

Hey Joris,

Dit hangt er vanaf hoe groot de panne is. De coaxversterkers in een straat krijgen hun stroom via de coax zelf aan het heel laag voltage. De stroomtoevoer begint van de node die niet altijd vast hangt aan het huishoudelijk net. Het kan dus zijn dat de straat zonder stroom valt maar dat de node nog stroom krijgt.

Ik heb hier een andere forum gevonden met dezelfde uitleg: https://providerforum.nl/topics/heeft-een-ups-zin-voor-je-upc-modem-router.39812/

Je moet wel zien dat de NIU (of huishoudelijke coaxversterker) ook aan de UPS hangt. Anders laat deze geen signaal door. De NIU is de zwarte bak of het wit bakje met een groen lampje die aan de coaxkabel van de modem hangt. Als de plastic kap van de NIU is is deze metaal grijs.

Als het heel belangrijk is dat de NAS internetverbinding blijft behouden kan je bv. een Flybox van Orange gebruiken die gebruik maakt van het mobiele netwerk en deze instellen als backup op de NAS, toch als deze een tweede internetpoort heeft. De coaxmodem van Orange heeft ook een backup functie om een Flybox aan vast te hangen maar de overgang van coax naar backup duurt dan soms een aantal minuten.

Ik hoop dat dit je vraag beantwoord. 🙂

Met vriendelijke groet,

Milan

JorisVervoort
Gewaardeerd verkenner

Bedankt voor je duidelijk antwoord! 😁

Ik had er ook al rekening mee gehouden dat de NIU ook aan de UPS moet hangen, anders heeft het inderdaad niet veel zin.

Ik denk dat ik inderdaad een UPS ga gebruiken voor mijn router en toebehoren. Moest de kabel toch stroom ontvangen dan heeft mijn NAS toch het nodig internet.

Nogmaals bedankt!

Joris

Pletse
Gewaardeerde genezer

Hey @JorisVervoort ,

De coax wordt versterkt en hiervoor is stroom nodig. Als er in de buurt een stroomstoring is kun jij bvb hinder ondervinden (geen internet en tv) omdat het signaal niet voldoende versterkt is. 
Een UPS zou dus een verloren kost zijn tenzij je al met een 4G backup begin te werken... 

Leden met de meeste pluimen