annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Problemen met internetsnelheid

Topic gestart op: 25-12-20 15h16

Antwoorden: 11 antwoorden

OlivierVerbeke
Gewaardeerd verkenner

Problemen met internetsnelheid

Hey allen,

Ik heb sinds gisteren het probleem dat mijn wifi zeer traag is bij het browsen van internet op mijn iPhone. Via wifi op mijn Macbook kan ik zonder netwerk problemen Netflix streamen. Op mijn PS5 geraak ik niet in het online gedeelte van mijn games. Ik heb reeds de modem + versterker 5min uitgetrokken en opnieuw verbonden maar dit gaf geen verbetering. Via de orange speedtest heb ik een download snelheid van 95,6 mbps maar voor upload slechts 5 - 10 mbps. Ik heb geen kennis hiervan en weet dus niet of dit normaal is. 
Ik ben nu ongeveer een dikke maand geleden overgeschakeld van Telenet naar Orange en het is de eerste keer dat ik dit probleem voorheb. Normaal gezien heb ik totaal geen internet als er een probleem is met de wifi. Nu heb ik wel internet maar heel traag op de gsm, en niet voldoende om online te kunnen gamen.

heeft er iemand suggesties voor wat ik nog mogelijks kan proberen?

Alvast bedankt.

Olivier

Labels (1)
11 ANTWOORDEN 11
OlivierVerbeke
Gewaardeerd verkenner

@patrick2 heb net met Ookla geprobeerd en ik krijg dezelfde resultaten als bij Orange speedtest. 
De modem heb ik zowel gisteren als vandaag ontkoppeld en nadien was er geen verbetering. Ook de router (die met de kabel verbonden is aan de PS5) heb ik reeds uitgetrokken en terug ingestoken zonder resultaat.

Mijn Macbook Air heeft geen ethernet port dus ik kan deze niet rechtstreeks aan de model koppelen. 
Zijn er nog zaken die ik kan proberen? Ik was aan het denken om contact op te nemen met de klantendienst maar ik betwijfel dat zij mij beter kunnen helpen als u.

bedankt

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@OlivierVerbeke  je kan de klantendienst bellen natuurlijk of ze ook je op het goede spoor zetten is maar af te wachten. 

je hebt blijkbaar ook nog een router ? Ik lees veel tussen je zinnen door ( heb ook op de klantendienst gewerkt bij Telenet vandaar ) En die router is dat je eigen router achter de modem ? En is daar de PS5 op aangesloten ? Dus je hebt dan geen rechtstreekse verbinding met de modem en de PS5 ? 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen