annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Problemen met netwerk in bet buitenland

Topic gestart op: 08-09-21 15h57

Antwoorden: 1 antwoord

markiero
Aspirant verkenner

Problemen met netwerk in bet buitenland

Verleden week waren we op vakantie in Frankrijk. Mijn vrouw stuurde de eerste dag van ons verblijf  met haar iphone een bericht naar de kinderen via WhatApp. Kort daarna stelden we vast dat er geen verbinding meer was. Internet , telefoneren en berichten sturen naar iemand werkte niet meer, en omgekeerd ook niet. Alles was nochtans correct ingesteld (4G, wifi, bluetooth).  Bij het ingeven van de wifi code van het hotel waar we logeerden was de verbinding gedeeltelijk terug OK. Dus dachten we dat er een  probleem was met de iphone.

Een paar dagen later deed ik hetzelfde met mijn samsung (ook een bericht via WhatsAppaen eigenaardig genoeg had ik hetzelfde probleem, we waren toen al wel een 400 km  verder weg van de eerste plaats. ik veronderstel dus dat het niet aan de omgeving ligt?

Kan mij iemand zeggen wat de oorzaak hiervan kan zijn of liggen de problemen bij orange? We zijn immers al een tijdje klant bij orange en het is de eerste maal dat we zoiets voorhebben.

Bedankt voor de info.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Labels (1)
0 pluimen
1 ANTWOORD 1
patrick2
Wijze
Wijze

@markiero 

Het zou een probleem kunnen zijn bij Orange maar ook aan de lokale aanbieder waar je mee verbonden was op dat moment. 

hebben jullie ook geprobeerd om te verbinden met een andere lokale provider? Want dat kan het probleem ook oplossen. 

Het is nu ook moeilijk nakijken voor Orange vandaar dat ik je ook niet ga zeggen bel de klantendienst. Je zou eigenlijk met problemen , lokale problemen waar je op dat moment bent , best eens bellen met de klantendienst. Die kunnen op dat moment een betere inschatting maken of er een lokaal probleem is. Of dat ze het direct kunnen nakijken weet ik niet maar een achterliggende technische dienst kan dat wel. Ze kunnen je trafiek nazien of er dus verbindings problemen waren of niet. 

Voor nu zou ik zeggen kijk voor een volgende keer , als je terug in het buitenland zit , of je de mogelijkheid hebt om een andere provider te kiezen. Dat kan soms wel helpen dat je bereik beter is. Maar nu een echte oplossing is er niet want je gaat waarschijnlijk ook terug op eigen bodem staan en dus een analyse is dus moeilijk wat het probleem kan zijn. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen