Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 10-03-19 14h47
Antwoorden: 54 antwoorden
Hallo munc,
De omschakeling gebeurt nog steeds enkel bij zeer slechte of geen ontvangst.
Het toestel geeft steeds de voorkeur aan mobiel bellen en wisselt zelfs tussen VoWIFi en VoLTE tijdens een gesprek waarbij er telkens een stukje geluid wegvalt.
Dit terwijl oa. de Galaxy S9 (ook met Pie) en iPhone nog steeds bij voorkeur via WiFi bellen.
Dat is wel jammer - spijtig dat Orange geen mogelijkheid biedt om dit zelf in te stellen.
Kan je met macro's, tasker of iets dergelijks iets maken om dit te triggeren - vb in je home netwerk, steeds vowifi activeren en voice via gsm signaal uitschakelen?
VoWiFi forceren gaat enkel door het toestel in flight mode te zetten en wifi terug te activeren.
Dit kan je via Tasker automatiseren.
In fight mode ontvang je geen SMS berichten, dit ondersteunt Orange momenteel nog niet via de VoWiFi IPsec VPN verbinding.
Heeft er iemand al deze app geïnstalleerd? Hier zou je de optie 'cellular preferred' of 'wifi calling preferred' moet kunnen instellen:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.wikimediacom.wifi.calling
@munc schreef:
Heeft er iemand al deze app geïnstalleerd? Hier zou je de optie 'cellular preferred' of 'wifi calling preferred' moet kunnen instellen:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.wikimediacom.wifi.calling
Wanneer ik de info van de app lees:
Why need the APP?
Today , Many retail mobiles have "Wifi Calling" / "Vowifi" function but not any menu entry to enable , The APP can check the hidden function and enable it if can use.
Dan maak ik de bedenking dat dit voornamelijk bedoeld is voor toestellen die dus inderdaad nergen zo een setting hebben. Wat ik vreemd vind, want onderaan staat een lijst met compatibele toestellen. Mijn foon (S8) staat daar tussen, maar ik heb dus wel degelijk reeds de settings om dat aan of af te zetten. Daarvoor heb ik die app dus niet nodig.
Wat ik niet heb is de keuze om een van beide "preferred" te zetten. Maar gaat die app dat toevoegen? Geen idee en ik ga het ook niet testen ...