annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Slechte verbinding

Topic gestart op: 21-08-20 23h24

Antwoorden: 17 antwoorden

ValkieTine
Gewaardeerd verkenner

Slechte verbinding

De laatste tijd is het voor te janken. Ben al jaren klant maar ik word regelmatig gewoon uit gesprekken  gegooid. Zeer jammer wanneer je aan de telefoon hangt omwille van spoedgevallen. Zo gaat kostbare tijd verloren. Zowel internet als verbinding om te bellen zijn zowel binnen als buiten om te janken. Mijn telefoon is van januari. Mijn vriend heeft zelfde abonnement,  zelfde gsm en heeft dit probleem niet. We hebben beide al gebeld met de klantendienst en blanco simkaarten gaan halen nog niet opgelost. Door de het netwerk probleem is zelfs onze sterke wifi van in huis soms een ramp.  Los dit op of geef me de gouden tip om het op te lossen

17 ANTWOORDEN 17
ValkieTine
Gewaardeerd verkenner

Ga dit een proberen. Helpt dit ook met het standaard netwerk/internet?

 

haelewyn
Leidende verkenner

Iedere rare klacht die je niet direct kan toeschrijven aan eender welke oorzaak : dan wordt het standaard de simkaart vervangen.

Dat kan zowat ieder denkbaar en ondenkbaar probleem geven als die stuk gaat.

Dus : logische eerste stap van Orange om het daar even mee te proberen.

 

Overschakelen naar 2G raad ik je aan omdat die technologie over het algemeen de sterkste penetratie heeft binnen, het beste signaal en zeer weinig 'dropped calls'. Als het bv bij orange zou liggen is daar (bij de meeste operatoren die ik ken) een automatische detectie op.

Als een vast station te veel dropped calls heeft, geeft dat een alarm en wordt dat nagekeken.

Het standaard netwerk / internet ? Bedraad internet thuis bedoel je ? Daar is 2G / 3G / 4G niet van toepassing.

We moeten eerst uitvissen wat precies je probleem is. Met mobiel internet van Orange ? Vast internet ? Wifi ? 

Of toch alleen een probleem met bellen op gsm zoals we het eerst begrepen hebben ?

Wifi heeft niets te maken met mobiele telefonie of mobiel internet. Tenzij je internet hebt met de flybox.

Ik stel voor dat je je problemen een in een lijstje zet en van elk probleem beschrijft met welk toestel, welke technologie  (2-3-4G) je het hebt en wat je wil doen op dat moment (bellen ??)

Ook wat je precies gebruikt voor vast internet >> wifi. En idem wat je probleem daar is.

0 pluimen
ValkieTine
Gewaardeerd verkenner

Het bellen lukt meerdere deel niet maar internet is evenzeer een ramp. Voor de 4G. Heb wifi maar verbindingen met gsm van orange uit is een ramp. Ik heb 0 streepjes en mn vriend naast me heeft er 4. Ik snap er niets meer van.  Hebben al vanalles geprobeerd.

0 pluimen
haelewyn
Leidende verkenner

Je simkaart is reeds gewisseld voor een andere, daar zit waarschijnlijk het probleem niet meer.

Je vriend zit op hetzelfde netwerk en op dezelfde plaats en heeft goede ontvangst. Het netwerk is dan ook goed.

Waarschijnlijk ligt het aan jouw toestel want dat van je vriend werkt normaal en het is hetzelfde toestel.

Om te testen of dat klopt, verwissel eens jouw simkaart naar het toestel van je vriend, zijn simkaart naar jouw toestel. 

Als jouw toestel nog altijd slecht werkt met zijn simkaart erin, ligt het nog zekerder aan het toestel.

Waarschijnlijk werkt zijn toestel nog altijd goed met jouw simkaart.

Probeer eens op verschillende manieren : 3G of 4G... Zelfs 2G. Bellen en internet.. Download eventueel network signal info en gebruik de logfunctie voor de ontvangst van het netwerk te loggen. Mogelijk moet je daarvoor wel de app aankopen.

Indien het resultaat niet zo is als voorspeld (of wel) post het resultaat van deze test hier dan. Dan weten we al of het aan je toestel ligt of toch elders en kunnen we verder adviseren.

Heb je nog garantie op dat toestel ? Welk merk is het ?

0 pluimen
ValkieTine
Gewaardeerd verkenner

Samsung a71 van januari 

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen