Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 03-05-22 17h31
Antwoorden: 5 antwoorden
Sinds vandaag heeft mijn moeder een nieuwe gsm, een samsung. Sinds ze de nieuwe gsm gebruikt kan ze naar sommige nummers geen bericht versturen, dan komt er foutcode 0 op. Ook naar die nummers kan ze niet bellen, dan komt erop “dit nummer is niet toegekend”. Naar andere nummers kan ze gewoon een sms sturen. Met smsen ontvangen zijn er geen problemen. Iemand een idee hoe dit kan worden opgelost?
Heeft je moeder al eens nagezien welke nummers dit zijn en dan bedoel ik specifiek welke provider ? Is het dus zo dat het dan Orange nummers zijn of die van Proximus of Telenet ?
Kan zijn dat er dus een onderlingen communicatie probleem is tussen de provider. Het kan ook zijn dat het random is dus de ene keer een Proximus nummer de andere is een Orange of Telenet nummer.
Dit is info die je eerst dient te weten.
Moest het random zijn dan probeer de simkaart eens in een ander toestel , die van jou bijvoorbeeld , en probeer het dan nog eens. Als het dan wel lukt dan eens in de instellingen nakijken of die nummers niet ergens geblokkeerd zijn.
Wanneer ze deze nummers opslaat op haar gsm kan ze wel bellen en berichten versturen.
Met andere woorden , nummers die niet in het telefoonboek staan en ze dus in typt om te bellen dan lukt het niet. Als ze een nummer kiest in het telefoonboek , die dus opgeslagen zijn , dan lukt het wel ?
Ze heeft al berichten gestuurd met die persoon en ernaar gebeld, met haar vorige gsm natuurlijk. Ze ontving een bericht van die bepaalde persoon, probeerde te antwoorden en lukte niet, alsook bellen. Het is dus niet persé dat ze ze zelf intypt. Het is de gsm van haar bedrijf, dus niet mogelijk om steeds alle nummers op te slaan in haar contactenlijst. Wanneer ze het nummer dan toch opslaat bij contacten, dan kan ze hiernaar wel smsen en bellen