Netwerk
Hoe zit het mobiele netwerk van Orange in elkaar? Informatie over de installatie van nieuwe antennes? Je vindt hier alles wat er te weten valt over het netwerk dat nog verder gaat …
annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Highlighted
Aspirant verkenner

VoLTE en VoWifi op samsung galaxy s9

Hallo

Ik heb 2 jaar geleden een samsung galaxy s9 + gekocht bij proximus, met bijhorend abonnement. VoLTE heeft hier altijd op gewerkt. Onlangs ben ik overgeschakeld naar Orange. Sindsdien werkt VoLTE niet meer, hoewel dit wel ingeschakeld is. Met VoWifi juist hetzelfde, terwijl bij mijn vriendin met een samsung galaxy s10e dit wel allemaal werkt. 

Heeft er iemand een idee hoe ik dit kan oplossen. Ik ben technisch aangelegd maar dit probleem krijg ik niet opgelost. 

Alvast bedankt voor feedback!

Labels (3)
0 pluimen
8 ANTWOORDEN 8
Highlighted
Leidende sjamaan

Re: VoLTE en VoWifi op samsung galaxy s9

@Timoties 

Heb je het geactiveerd in uw klantenzone op PC? Dus niet via de app, daar gaat dat niet.

Nadat je dat gedaan hebt krijg je een sms van Orange. Het is pas dan dat het gaat werken. En dan moet je beide natuurlijk nog op actief zetten in de settings van uw foon zelf.

   Leuze van de dag |    Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag! 
    Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren  
Tomorrow is another day
Highlighted
Gewaardeerde genezer

Re: VoLTE en VoWifi op samsung galaxy s9

Hallo @Timoties ,

Dus VoLTE is geactiveerd en je toestel heeft wel een 4G dataverbinding maar gaat niet op VoLTE ?
Gaat je toestel wel op VoWiFi in airplane mode met wifi aan ?

VoWiFi is op de Galaxy S9 altijd actief (wifi preferred) als de kwaliteit van het wifi netwerk goed is.
Helaas is dit niet het geval op de S10 (instelling mobile preferred), die maakt pas een verbinding als er geen of heel slechte mobiele ontvangst is.

0 pluimen
Highlighted
Gewaardeerde genezer

Re: VoLTE en VoWifi op samsung galaxy s9

@Cdt24801  VoLTE activeren in de klantenzone ?

0 pluimen
Highlighted
Leidende sjamaan

Re: VoLTE en VoWifi op samsung galaxy s9

@Jerre 

Nu je het zegt ... Ik heb inderdaad twee dingen door elkaar gehaald ...

Ik heb de procedure voor activatie Visual Voicemail uitgelegd ... Sorry ....

Please disregard my first transmission .... 😳

 

   Leuze van de dag |    Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag! 
    Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren  
Tomorrow is another day
0 pluimen
Highlighted
Leidende sjamaan

Re: VoLTE en VoWifi op samsung galaxy s9

@Timoties 

Die procedure die ik eerder heb uitgelegd is dus inderdaad niet voor VoWiFi en VoLTE maar voor Visual Voicemail.

Sorry hoor, my mistake ...

VoWiFi en VoLTE zouden gewoon moeten werken. Ik heb echter op mijn foon (S8) ook al eens gehad dat die niet meer wilden werken. Heel de boel afzetten en eens terug opstarten heeft dan geholpen.

Ook eens, zoals @Jerre aangaf een beetje spelen met vliegtuigmodus. Vliegtuigmodus aan en dan WiFi terug opzetten. VoWiFi zou dan moeten aanspringen. Enkel wanneer je aangelogd bent aan een WiFi signaal uiteraard.

   Leuze van de dag |    Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag! 
    Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren  
Tomorrow is another day
Highlighted
Grote Wijze
Grote Wijze

Re: VoLTE en VoWifi op samsung galaxy s9

Hallo

Ik heb 2 jaar geleden een samsung galaxy s9 + gekocht bij proximus, met bijhorend abonnement. VoLTE heeft hier altijd op gewerkt. Onlangs ben ik overgeschakeld naar Orange. Sindsdien werkt VoLTE niet meer, hoewel dit wel ingeschakeld is. Met VoWifi juist hetzelfde, terwijl bij mijn vriendin met een samsung galaxy s10e dit wel allemaal werkt. 

Heeft er iemand een idee hoe ik dit kan oplossen. Ik ben technisch aangelegd maar dit probleem krijg ik niet opgelost. 

Alvast bedankt voor feedback!

Hallo @Timoties,
Aarzel zeker niet om het laatste antwoord van @Cdt24801 te valideren als gewaardeerde oplossing als het heeft geholpen ! Wat hij zegt is correct 🙂

Het zal de community helpen ^^
Groetjes,
Nelson 

0 pluimen
Highlighted
Community Manager
Community Manager

Re: VoLTE en VoWifi op samsung galaxy s9

Hallo

Ik heb 2 jaar geleden een samsung galaxy s9 + gekocht bij proximus, met bijhorend abonnement. VoLTE heeft hier altijd op gewerkt. Onlangs ben ik overgeschakeld naar Orange. Sindsdien werkt VoLTE niet meer, hoewel dit wel ingeschakeld is. Met VoWifi juist hetzelfde, terwijl bij mijn vriendin met een samsung galaxy s10e dit wel allemaal werkt. 

Heeft er iemand een idee hoe ik dit kan oplossen. Ik ben technisch aangelegd maar dit probleem krijg ik niet opgelost. 

Alvast bedankt voor feedback!

Hallo @Timoties,
Aarzel zeker niet om het laatste antwoord van @Cdt24801 te valideren als gewaardeerde oplossing als het heeft geholpen ! Wat hij zegt is correct 🙂

Het zal de community helpen ^^
Groetjes,
Nelson 

0 pluimen
Highlighted
Ervaren verkenner

Re: VoLTE en VoWifi op samsung galaxy s9

Ingeval dit niet zou werken kun je altijd *#*#86583#*#* intoetsen, indien je nog geen volte hebt zou dit het kunnen activeren.

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen