annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Wifi valt vaak weg!

Topic gestart op: 08-05-20 12h57

Antwoorden: 4 antwoorden

Amanda87
Gewaardeerd verkenner

Wifi valt vaak weg!

OPGELOST

We zijn inmiddels als 2,5jaar klant, hadden overal in het huis een goede wifi ontvangst, zelfs in de tuin. Nu sinds een aantal weken valt de wifi in verschillende kamers vaak weg. Ook zit ik meestal op mijn 4G als ik in de tuin zit, met slechts enkele meters van het huis.

Hierdoor is mijn surf data al snel opgebruikt zonder dat ik dit besef. 

Wie heeft dit ook? 

Labels (1)
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
patrick2
Wijze
Wijze

@Amanda87  je kan het eens proberen op te lossen door je kanalen eens te veranderen. Dat doe je door in te loggen op je modem van Orange. Benodigdheden zijn een pc of laptop een internet kabel en die twee met elkaar rechtstreeks te verbinden. Achter op de modem zit een sticker en op die sticker staan de inloggegevens. In je boekje staat eventueel waar je heen moet surfen anders zie hier:

  • Open je browser.
  • Om via je lokaal netwerk toegang te krijgen tot de beheerdersinterface, neem een van de volgende adressen over in de adresbalk van je browser: http://192.168.0.1 ou http://192.168.100.1

Als je eenmaal bent ingelogd kan je naar wifi gaan. Daar zal je zien staan wifi kanalen en die staat op automatisch. Verzet het kanaal naar 1-6 of 11 dus kies een van die drie kanalen. Daarna onderaan de pagina op alles opslaan. Probeer het een tijd op de door jou gekozen kanaal. Het kanaal heeft ook tijd zich aan te passen maar je apparaten ook dus niet direct na de eerste minuut zeggen het werkt niet want dat heeft ff tijd nodig. Moest je toch na een week of misschien twee weken zeggen dat het weer wat verslechterd is kan je een van die andere kanalen kiezen. Op die manier kan je zien of het zich oplost. 

VERGEET NIET ELKE KEER ALLES OP TE SLAAN ANDERS IS HET VOOR NIKS EN ZIJN JE AANGEPASTE KANALEN VERLOREN GEGAAN EN KAN JE OPNIEUW BEGINNEN.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

4 ANTWOORDEN 4
patrick2
Wijze
Wijze

@Amanda87  het kan altijd dat je wifi wat slechter wordt in de loop der tijd. Het heeft met verschillende factoren te maken die er voor kunnen zorgen dat je wifi niet meer optimaal is. Een van die factoren is je geburen ( als je die hebt , want  als je vrijstaand woont is het anders ) die zijn met deze tijden meer thuis en gebruiken ook meer wifi , lees internet. Daarbij komt dat jezelf ook misschien meerdere apparaten gaat koppelen in je wifi netwerk. Nu weten wij niet hoe je verbonden bent met je wifi is dat met aan de modem rechtstreeks van Orange of heb je er nog een AP ( accespoint ) tussen staan of een router die alles regelt of misschien powerlines. Voor een beter advies te geven is die info wel relevant. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Amanda87
Gewaardeerd verkenner

@patrick2 Bedankt voor je reactie. We hebben een buurvrouw die op leeftijd is en die niet meer als anders thuis is. Daarnaast maakt ze weinig gebruik maakt van het internet. 

Qua apparaten bij ons thuis is er niets veranderd. Enkel twee mobiele telefoons en onze tv.

We zijn verbonden met een modem rechtstreeks orange. 

Nu net heb ik weer hetzelfde aan de hand gehad. Ik zit op dezelfde plek. Had wifi en daarna niets meer enkel 4g en nu weer 1 streepje wifi. Vind dit echt heel vervelend omdat ik thuis graag mijn 4G wil uitzetten.

 

patrick2
Wijze
Wijze

@Amanda87  je kan het eens proberen op te lossen door je kanalen eens te veranderen. Dat doe je door in te loggen op je modem van Orange. Benodigdheden zijn een pc of laptop een internet kabel en die twee met elkaar rechtstreeks te verbinden. Achter op de modem zit een sticker en op die sticker staan de inloggegevens. In je boekje staat eventueel waar je heen moet surfen anders zie hier:

  • Open je browser.
  • Om via je lokaal netwerk toegang te krijgen tot de beheerdersinterface, neem een van de volgende adressen over in de adresbalk van je browser: http://192.168.0.1 ou http://192.168.100.1

Als je eenmaal bent ingelogd kan je naar wifi gaan. Daar zal je zien staan wifi kanalen en die staat op automatisch. Verzet het kanaal naar 1-6 of 11 dus kies een van die drie kanalen. Daarna onderaan de pagina op alles opslaan. Probeer het een tijd op de door jou gekozen kanaal. Het kanaal heeft ook tijd zich aan te passen maar je apparaten ook dus niet direct na de eerste minuut zeggen het werkt niet want dat heeft ff tijd nodig. Moest je toch na een week of misschien twee weken zeggen dat het weer wat verslechterd is kan je een van die andere kanalen kiezen. Op die manier kan je zien of het zich oplost. 

VERGEET NIET ELKE KEER ALLES OP TE SLAAN ANDERS IS HET VOOR NIKS EN ZIJN JE AANGEPASTE KANALEN VERLOREN GEGAAN EN KAN JE OPNIEUW BEGINNEN.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Amanda87
Gewaardeerd verkenner

@patrick2 oke ik ga het proberen en hopelijk kan ik het hiermee oplossen. Bedankt voor de hulp!

Leden met de meeste pluimen