annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Als buitenlander Internet aanvragen tijdens Corona

Topic gestart op: 03-05-20 12h25

Antwoorden: 33 antwoorden

RvanDijke
Ervaren verkenner

Als buitenlander Internet aanvragen tijdens Corona

OPGELOST

Vorige week vrijdag ben ik terug vanuit Nederland verhuisd naar Antwerpen, Ik ben een week vantevoren bezig geweest om een pakket af te sluiten.

Via de website ging dat niet omdat ik dus nog geen Belgisch nummer had en dat probeer ik juist te bestellen... Dus telefonisch contact gezocht daar werd mij verteld dat ik een kopie van mijn paspoort naar id@orange.be moest sturen. Dit heb ik direct na het gesprek gedaan. Tijdens ditzelfde gesprek maakt meneer een order voor me aan (Duo internet en simkaartje) en word me verteld dat er spoedig contact met me zal worden opgenomen.

Na 5 werkdagen niks van Orange te horen besluit ik zelf weer terug te bellen, er word mij verteld dat mijn ID is doorgestuurd en gekoppeld met het ordernummer maar dat mijn klantennummer verdwenen is (???). Dus word er een nieuw klantennummer aangemaakt en weer gezegd dat er contact met mij opgenomen gaat worden.

Nu ben ik in totaal bijna 3 weken verder en er is verder niets gedaan. Ik kan niet meer bellen met mijn Nederlands nummer want het "gratis" nummer is niet gratis met een buitenlands nummer... Ik snap heus dat dingen anders zijn ivm het virus maar ik zit dus ook vast thuis zonder internet en als ik naar de klantenservice bel (doormiddel van de telefoon van een vriend) word er blijkbaar gewoon tegen me gelogen dat er contact met me opgenomen gaat worden...

Heeft iemand enig idee hoe nu verder? Het lijkt erop dat doordat de winkels verplicht zijn dicht te zijn (hier maak je normaal een afspraak als buitenlander) ik simpelweg geen afspraak kan maken omdat er in het orange systeem geen aanpassingen gemaakt zijn voor mensen zoals ik die dus nog geen Belgisch nummer hebben.

Groetjes
Roy

Labels (2)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
patrick2
Wijze
Wijze

@RvanDijke  nee dan klopt het niet. De staat of gemeente beter gezegd zal je die kaart toekennen als je als vreemdeling hier komt wonen. Je kan dan zo een kaart aanvragen bij je gemeente hier wat extra info over :

Als EU-burger heeft u automatisch recht op permanent verblijf in een ander EU-land als u daar de afgelopen 5 jaar ononderbroken legaal gewoond heeft. U kunt dan een permanent verblijfsdocument aanvragen, een bewijs dat u het recht heeft permanent te wonen in het land waar u nu woont, zonder enige voorwaarden.

Dus je komt niet verder je hebt nog altijd geen Belgische kaart of pas die hier in je gemeente of stad is uitgegeven. Er moet een pas zijn waarop staat dat je hier woont , waar je woont en dat deze is uitgegeven te stad Antwerpen. Dan pas heb je volledig recht op je provider diensten. Ik kan het niet anders maken helaas er zijn ook geen andere wegen te bewandelen om het anders te zien. Je krijgt geen abonnement ergens op voor het in orde is.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 pluimen
33 ANTWOORDEN 33
patrick2
Wijze
Wijze

@Totem  daar wil ik dan eens even op ingaan. 

In de voorwaarden die ik heb gevonden is dat niet wat er in staat . Ook in de shop had ik vernomen dat het niet gedaan werd. Heb dit zelf live meegemaakt toen ik de shop was en dat er een klant was met hetzelfde probleem en die kreeg geen diensten. Ook de voorwaarden die ik in de andere post heb gezet staat zelf dat het een Belgische pas moet zijn of een EU of vreemdelingen pas maar ook die worden hier uitgegeven. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Totem
Grote Wijze
Grote Wijze


@patrick2  schreef:

@Totem  daar wil ik dan eens even op ingaan. 

In de voorwaarden die ik heb gevonden is dat niet wat er in staat . Ook in de shop had ik vernomen dat het niet gedaan werd. Heb dit zelf live meegemaakt toen ik de shop was en dat er een klant was met hetzelfde probleem en die kreeg geen diensten. Ook de voorwaarden die ik in de andere post heb gezet staat zelf dat het een Belgische pas moet zijn of een EU of vreemdelingen pas maar ook die worden hier uitgegeven. 


Ugh @patrick2,

Totem heeft de vraag intern gesteld, en het is bevestigd dat buitenlandse klanten een abonnement kunnen aanschaffen bij de shops. Technische problemen kunnen altijd ontstaan, soms weten sommige teamleden het zelf niet, maar het is wel mogelijk.

Stuur gerust de link waar je deze voorwaarden hebt gevonden, zo kan ik een verklaring hierop vragen bij de leidende geesten.

@RvanDijke welkom bij de indianen 🙂

Moge het groen blad en de eeuwige bloesem je dag opfleuren.

Totem

0 pluimen
RvanDijke
Ervaren verkenner

Dat is goed nieuws. Kunt u mij dan alsjeblieft de juiste kant op sturen want telefonisch schiet het dus niet op...

Mijn klantennummer is bijvoorbeeld al drie keer verandert en daardoor heb ik telkens meerdere dagen moeten wachten voordat ik weer kon bellen (omdat mij verteld werd dat er contact met mij opgenomen zou worden maar dit is nooit gebeurd)

Het is namelijk nogal vervelend om 3 weken zonder internet te zitten. Heeft u eventueel het klanten/ordernummer dat mij gegeven is?

0 pluimen
RvanDijke
Ervaren verkenner

Ik bedoelde te zeggen: zal ik u het klantennummer geven zodat er naar gekeken kan worden?

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@RvanDijke  de berichtgever is de een van de moderatoren hier op de Tribe. Die gaan niet veel kunnen doen met deze informatie. Maar het wordt eens uitgezocht over hoe en wat precies want blijkbaar is er veel onduidelijkheid over. Daarom dat ik ook zei en zeker wist dat het niet ging maar blijkbaar is na een korte rondvraag toch iets mogelijk. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Leden met de meeste pluimen