annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Denkt uw bedrijf dat buitenlandse studenten makkelijk te pesten zijn?

Topic gestart op: 13-08-23 19h29

Antwoorden: 6 antwoorden

Anonymous
Niet van toepassing

Denkt uw bedrijf dat buitenlandse studenten makkelijk te pesten zijn?

Ik ben een buitenlandse student die op 3 augustus 2023 in België aankwam.Op 7 augustus ging ik naar de Orange Shop op Meir 10, 2000 district Antwerpen om een mobiele telefoonkaart aan te vragen. Alvorens dat te doen, vroeg ik de bediende of ik een mobiele telefoonkaart kon aanvragen zonder Belgische identiteitskaart, en de bediende zei me "ja, maar ik moet drie dagen wachten", en dat het voor mij als buitenlander die net in België was aangekomen, onmogelijk was om zo snel een identiteitskaart te krijgen. Als buitenlander die net in dit land is aangekomen, is het onmogelijk om zo snel een identiteitskaart te krijgen. Ik betaalde dus met mijn bankkaart en wachtte tot de 10e om vast te stellen dat ik mijn gsm-nummer nog niet had gekregen. Dus ik ging naar de winkel om te informeren en kreeg te horen dat ze mijn aanvraag zonder kennisgeving hadden afgewezen omdat ik geen Belgische identiteitskaart had, maar maandag kreeg ik te horen dat het in orde was. ???? Dus op de 10e vroeg ik om een geprepareerde oranje kaart en betaalde opnieuw zonder enige verontschuldiging van het personeel. Ik dacht dat dit het einde van de zaak was en dat het te veel betaalde bedrag geannuleerd zou worden. Tot mijn verbazing kreeg ik op de 13e een e-mail van Orange met de mededeling dat mijn eerder geweigerde kaart nu actief was.
Ik begreep echt niet waarom een kaart die definitief geweigerd was, weer geactiveerd was. Ik had hem op de 10e weggegooid toen ik me realiseerde dat hij geweigerd was. Dus op de middag van de 13e heb ik 50 minuten naar ORANJE gebeld en het personeel was erg onbeleefd en hing zelfs op of schreeuwde tegen me zodra ik uitgesproken was, ik heb hier een opname van. Gedurende 30 van die 50 minuten was er een eindeloze cyclus van "een telefonist spreekt geen Engels, dan wisselt hij naar de volgende telefonist en zegt "geef me een telefonist die Engels spreekt", dan spreekt de volgende telefonist ook geen Engels en zegt "geef me een telefonist die Engels spreekt", dan wisselt hij naar de volgende telefonist". Toen ik uiteindelijk informeerde of er enige compensatie was, omdat ik al geld en veel tijd had besteed aan het heen en weer gaan met het ORANJE-bedrijf om dit probleem op te lossen, en zelfs extra geld had uitgegeven aan een ander nummer dat ik niet eens gebruikte. Het personeel vertelde me dat ik een korting van 3 maanden kon krijgen als ik de kaart gebruikte die ik op de 7e had aangevraagd maar niet kreeg, maar deze kaart was op de 10e kwijtgeraakt, dus ik kreeg te horen dat ik deze rommelkaart maar moest houden omdat ik hem in eerste instantie nooit had gebruikt ???????
Als ik mijn huidige kaart houd, krijg ik alleen de kosten van de mobiele telefoonkaart vergoed en niet de bankkosten. Ik heb geprobeerd een klacht in te dienen op de website van Orange, maar kwam erachter dat er helemaal geen klachtenknop is, alleen een forumachtige pagina die niets doet!
Dit is belachelijk! Hoe kan één bedrijf zoveel belachelijke dingen doen en zo'n slechte houding hebben! Ik heb al het bewijs verzameld! Ik zal mijn rechten verdedigen, of ik nu naar de media stap of een rechtszaak aanspan! Denk niet dat internationale studenten uit het buitenland gepest kunnen worden op will!!!!

Labels (3)
6 ANTWOORDEN 6
Helen1
Ervaren genezer

@VossyGamer @Frauke83 @Gregory @anonymous1 

@AnonymousLady 

Als je een student bent en hier komt studeren heb je GEEN Belgische Identiteitskaart modig voor een abbonement. Dat is zever.

Ik ben hier geboren maar heb een Nederlandse Identiteitskaart en heb geen problemen en een Britse passport. Ze moeten gewoon weten dat je legaal hier bent.

Je hoeft je nationaliteit niet te veranderen, wel een verblijfsvergunning mss maar dat heeft hier niets mee te maken.

Die Orange Shop heeft volgens mij het reglement niet deftig doorgenomen en je verkeerd behandeld.

Sowieso een klacht neerleggen want dit gaat tegen het reglement in!

Discriminatie! 

Is het nu opgelost?

Ik zou naar een andere Orange winkel gaan als ik jou was.

 

Mvg

0 pluimen
VossyGamer
Ervaren verkenner

Dien hier een klacht in, werkt altijd bij mij! Succes!

Anonymous
Niet van toepassing

Hartelijk dank, ik ga nu een klacht indiene

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

Sorry, hoor - hier zitten enkel klanten

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen