annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Franstalige helpdesk en mails

Topic gestart op: 28-12-18 07h02

Antwoorden: 12 antwoorden

tuut1975
Gewaardeerd verkenner

Franstalige helpdesk en mails

Elke maal ik naar het nummer 5000 bel krijg ik de franstalige helpdesk aan de lijn geen keuze tussen nederlandstalig of frans, direct frans.

Alsook elke mail is franstalig terwijl in mijn klantenzone duidelijk NL staat aangegeven

 

Mvg

Labels (2)
12 ANTWOORDEN 12
Cdt24801
Wijze
Wijze

@tuut1975

Ik heb even naar mijn instellingen gekeken.

In mijn klantenzone op PC vind ik geen taalinstelling ... Is die er niet of kijk ik erover? Geen idee, maar goed.

In de app "My Orange" op mijn foon daarentegen vind ik de taalkeuze wel, onder de hoofdmap "Instellingen", helemaal onderaan.. Heb jij deze app? Dan zou ik je de tip geven: zet die taalkeuze eens op Engels (of Frans, maakt niet uit). Bevestig. Laat een tijdje staan, ik veronderstel dat je met Engels wel overweg kan. Ik zou dan straks of morgen de taalinstelling opnieuw wijzigen naar NL.

Het is een shot in the dark, maar wie weet werkt het wel Smiley Vrolijk

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

BTW, dat er met de taalinstellingen van Orange als eens iets kan foutlopen, dat komt meer voor. Zo bvb, ik lees ook af en toe de vragen en antwoorden in de franstalige versie van Tribe. Wanneer op dat moment moment (terwijl ik dus op de FR pagina's aan het lezen ben, zelfs niet schrijven) iemand in de NL versie reageert op een post van mij of mij een privé-mail stuurt komen die mails ook in het FR bij mij terecht.

Men is hiervan op de hoogte en kijken het na.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@tuut1975

Dat is inderdaad vreemd. Ik krijg ook geen taalkeuze als ik bel naar  5000 maar de robot "druk ..." praat wel Nederlands tegen mij ...

Het moet dan toch zijn dat ofwel uw simkaart ofwel uw nummer "ergens" bij Orange genoteerd staat als "FR".

In uw klantenzone staat het juist zeg je. In dat geval is het enkel de helpdesk/klantendienst die u kan verder helpen door intern in hun systeem na te gaan waar de foute inschrijving staat.

Nu, het is wel een feit dat er met de taalinstellingen van Orange wel eens iets kan mislopen. Om een voorbeeld te geven: zoals je waarschijnlijk wel weet krijg je een mail van Orange als er iemand op uw post hier in Tribe reageert (kun je in uw settings wel afzetten als je dat niet wil). Welnu, af en toe lees ik ook de franstalige versie, en als ik een mail krijg van iemand die op mij reageert of me een mail stuurt terwijl ik toevallig net op dat moment in het Frans aan het lezen ben (zelfs niet schrijven, enkel de taalkeuze van dit forum even veranderd) krijg ik die verwittigingmails ook in het Frans ...

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen