annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Mobiel betalen in apple app store

Topic gestart op: 05-11-22 11h01

Antwoorden: 7 antwoorden

DDKFLAIR
Gewaardeerd verkenner

Mobiel betalen in apple app store

Hallo. Onlangs zag ik dat het mobiel betalen in de apple app store mogelijk is. Had dit ingesteld en dat werkte. Onlangs moet er iets aangepast zijn waardoor deze optie niet meer werkt voor orange klanten. Ik krijg steeds de melding dat deze optie enkel beschikbaar is voor orange, base en proxi nummers. En ja wij hebben dus een orange nummer. 

Ik probeer dit op een iphone 13. Mijn zoon kocht onlangs ook een iphone 13 en voor hem werkt deze optie ook niet.

Is er weet van een probleem of kunnen we iets doen om dit op te lossen?

Bedankt voor de hulp.

Labels (1)
7 ANTWOORDEN 7
SamGeens
Gewaardeerd verkenner

Beste @DDKFLAIR ,

Mijn familieleden, Orange kennissen en ikzelf hebben exact ditzelfde probleem. Ook het toevoegen van een orange nummer in de Apple AppStore geeft een foutmelding.

Een maand geleden heb ik hiervoor contact opgenomen met de orange klantendienst, na heel wat uitleg vertelden ze mij dat dit een probleem was voor een technisch expert. Hiervoor kreeg ik een dossier nummer waar ik reeds een maand niets meer van had gehoord. 

2 dagen geleden nam ik opnieuw contact op met Orange om te vragen naar de status van dit dossier. Hierop kreeg ik als antwoord dat het dossier zonder iets te doen gesloten was. Dus de hele uitleg aan de Orange support dienst begon terug van nul. 

Overigs had ik gelijktijdig contact opgenomen met de Apple support dienst. Het overleg hier ging vlot en met duidelijke antwoorden (in tegenstelling tot Orange). Na wat stappen te hebben overlopen zeiden zij dat dit een probleem is bij Orange en dat ik dit opnieuw met hen moest bespreken. Gelukkig gaf de Apple support dienst mij een referentie nummer zodat, indien ik toch extra hulp van hun nodig had, ik rechtstreeks bij een senior advisor terecht zou komen.

En... gelukkig want het eerst volgende antwoordt van Orange was dat ik contact moest opnemen met de Apple support dienst. Zogezegd zogedaan. 10 minuten aan de lijn gehangen met een Apple senior advisor die me dan weer uitlegde dat alle Apple systemen in orde zijn en dat ze de foutmelding hadden gecontroleerd en dat dit wel degelijk een probleem is bij Orange. 

Dus de volgende stap, opnieuw contact opnemen met de Orange support dienst. Dit maal een veel sneller antwoordt, dat volgens hun Apple geen herlaadkaarten ondersteunt en dit dit hieraan zou liggen. Wat bij mijn weten enkel een makkelijke smoes is om zo rap mogelijk van dit vanaf te zijn (betalen als Proximus prepaid klant in de Apple AppStore is geen enkel probleem). Want zoals ik in het begin al aangaf ken ik heel wat andere (ook niet herlaadkaart) Orange klanten met exact hetzelfde probleem. 

Vandaar dat ik hier jou vraag op dit forum tegen kom omdat ik zocht naar andere Orange klanten met dit gelijkaardig probleem. Ergens enkele dagen/maanden geleden moet hier van mij ook nog een topic zijn met dezelfde vraag voordat het hele Orange - support verhaal is gestart. 

Kortom om het in een spreekwoord samen te vatten sterk "van het kastje naar de muur gestuur" werk van Orange omtrent dit probleem.

 

Indien je volgende vragen kort kan beantwoorden zou dit een hulp zijn:

- Kan je bevestigen dat je onderstaande foutmelding (afbeelding) ook te zien krijgt?

- Jij zelf hebt ook een herlaadkaart, ken je iemand met een Orange abonnement en een Apple product met ditzelfde probleem? 

 

Referentie naar mijn voorgaande topic: https://community.orange.be/t5/Opties-en-diensten/Mobiel-betalen-App-store-werkt-niet/m-p/132915

0 pluimen
DDKFLAIR
Gewaardeerd verkenner

Dag SamGeens,

Bedankt voor je bericht. Wij krijgen idd hetzelfde bericht met al onze orange nummers (5). Wij gebruiken allemaal herlaadkaarten. 

Het is wel zo dat orange dit mooi op hun website staan heeft dat dit mogelijk is voor herlaadkaarten en het is ook zo dat het voor ons bij een nummer gewerkt heeft. We kunnen dit nog tonen via de aankopen in de apple store en het bericht wat ontvangen is.

Voor ons staat er nog een dossier open en voorlopig is het antwoord dat men wacht op input van apple. 

Ondertussen is dit wel al enkele maanden zo en kunnen we dus geen gebruik maken van deze service van orange.

 

SamGeens
Gewaardeerd verkenner

Bij mij is dit ook zo, het is me helemaal in het begin wel gelukt om mijn telefoonnummer één maal te koppelen. Toen ik iemand anders hiermee wou helpen en hier een foutmelding kreeg heb ik opnieuw bij mijzelf geprobeerd en krijg sindsdien ook deze foutmelding te zien. 

Zoals je zelf al aanhaalde loop Orange nu trots te promoten met hun nieuwe service die dus eigenlijk niet werkt...

 

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen