annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Orange Cloud app neemt veel ruimte in op toestel

Topic gestart op: 08-06-20 06h52

Antwoorden: 21 antwoorden

TomDR
Gewaardeerd verkenner

Orange Cloud app neemt veel ruimte in op toestel

OPGELOST

Hallo, 

weet iemand waarom de Orange Cloud app toch 10 GB inneemt op mijn Samsung smartphone, ondanks dat alle foto's toch in de cloud zouden moeten staan?

 

Alvast dank,

 

Mvg,

Tom

Labels (2)
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
TomDR
Gewaardeerd verkenner

@patrick2Patrick,

 

OK, kan ik mijn eigen antwoord als oplossing aanduiden??

Want geloof het of niet, ik heb het gevonden: herinstallatie van de app! Ik heb de app dus verwijderd (= 10 GB er opnieuw bij) en opnieuw geinstalleerd (= voorlopig "Gegevens" slechts 2 MB)!

Dus beste Orange Cloud gebruikers, als je merkt dat de app héél véél lokale ruimte inneemt, zeker eens de app verwijderen en opnieuw installeren (wel wat rompslomp om terug in te loggen) en hoppa, terug veel ruimte beschikbaar op je smartphone!

Ik hou iedereen wel op de hoogte als de komende tijd de app weer meer ruimte begint in te nemen.

Mvg,

Tom

 

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

21 ANTWOORDEN 21
Josette
Wijze
Wijze

@TomDR ,

goede vraag, ben hier eens gaan kijken heb er zelfs 33.70 MB op staan,

de cache geleegd maar dat helpt niet blijkbaar.

Ik wacht samen met jou op een antwoordje. 😉

Josette is ook een klant maar ... Vergeet niet om: pluimen te geven en/of als oplossing te markeren dank U klik eens op het blauwe woordje.
0 pluimen
TomDR
Gewaardeerd verkenner

@Josette 

33.70 MB? Dat valt nog héél goed mee dan, bij mij is het 10 GB ! Zie mijn screenshot. 

Ik heb zin om op "Gegevens wissen" te klikken, maar wat ga ik dan precies wissen??

 

Mvg,

Tom

Josette
Wijze
Wijze

@TomDR gegevens wissen, dan ben je alles kwijt, inlog, instellingen enz ............

Ik doe wel de cache legen dat kan zonder probleem.

Josette is ook een klant maar ... Vergeet niet om: pluimen te geven en/of als oplossing te markeren dank U klik eens op het blauwe woordje.
patrick2
Wijze
Wijze

@TomDR  als eerste welkom op de tribe. 

Nu het valt allemaal wel mee hoor en ziet er minder spannend en minder plaats gevend uit dan het is. Zal wel info erbij geven dan is het hopelijk wat duidelijker. 

App grote op je toestel 123 MB

Gegevens - Cloud gegevens 10,62 GB

Buffer - een tijdelijk geheugen in je gsm 73,44 MB 

 

Maar de App is neemt maar 123 MB in op je toestel niet meer en niet minder.

Dat het bij Josette minder ruimte in beslag neemt ja dat kan wat daar de verklaring achter is zal waarschijnlijk met je buffering te maken hebben. Dus je hoeft er niks af te gooien want dan ben je dus je opslag aan het leeg maken van de Cloud. Die 10 GB is gewoon wat het aangeeft wat de totale grote is van de App . 

 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Leden met de meeste pluimen