Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 30-11-24 20h01
Antwoorden: 15 antwoorden
Hi all,
Orange heeft beslist om mijn eigen domein (en bijgevolg mijn selfhosted services) onbereikbaar te maken dmv Orange Mobile Serenity.
Volgens de klantendienst is dit niet geactiveerd op mijn nummer, maar aangezien ik op alle subdomains de error krijg, ga ik ervan uit dat het wel actief staat.
Kan ik ergens vragen om mijn domein te laten whitelisten? Ik kan niet meer aan mijn eigen services als ik buitenhuis ben. Dit is onaanvaardbaar. Er moeten trouwens nog andere mensen aan deze adressen kunnen, en ik weet niet welke provider zijn gebruiken. Enkel bij mij uitschakelen is dus niet echt een optie, mijn domein zou terug gedeblokkeerd moeten worden.
Iemand enig idee?
De app werkt niet, de config portal vind ik niet, ..
doe even @ voor de naam dan zien we sneller je berichten.
ik bedoelde de MY Orange app.
Verwijderen van je toestel ook dat opnieuw volledig even opstarten en de app opnieuw downladen,
en installeren wie weet!
Ik heb de app opnieuw geïnstalleerd maar dat leverde niets op. Dit was te verwachten, want via de browser heb ik hetzelfde probleem.
Zowel via mobiele data als via wifi geraak ik niet niet tot aan de config pagina.
Ik heb de helpdesk daarnet nog eens gebeld, die mensen zijn zelfs nog niet op de hoogte van wat Mobile Serenity is...
Morgen nog eens bellen en vragen naar iemand die meer technisch onderlegd is, zodat ik kan vragen naar wat er moet gebeuren om domein te clearen.
Heel het Serenity systeem is momenteel nog een lachertje! Je kan de optie (laten) activeren en een app downloaden maar verder dan dat gaat het nog niet. De config pagina kun je niet laden vanuit My Orange en op via de klantenzone is deze ook niet te bereiken (als je zelfs al gevonden zou hebben waar je het moet aanklikken).
Je kan in je klantenzone checken of de optie actief staat op je eigen telefoonnummer. Log in op de klantenzone, ga naar "mijn producten" en klik dan op "opties beheren" bij jouw telefoonnummer en dan krijg je als eerste de "Mobile Serenity plus" optie te zien met de status (on/off) en een knop om naar het portaal te gaan (die niet werkt 😂).
Om je domein te laten whitelisten weet ik nog niet waar je terecht kan. Maar ik zou het toch al eens doorspelen via Facebook Messenger en misschien komt het bij de juiste persoon terecht.
Voor zover ik weet - of denk te weten - installeert die een vpn. Kan zijn dat de site waarover de vpn gaat zijn het domein blokkeert
Denk niet dat de 5000 het aanspreekpunt bij uitstek is voor dit. De app is redelijk nieuw en de 5000 is meer voor administratieve problemen en eerstelijns support
Beste wat kan gedaan worden is het probleem uitleggen op facebook/messenger van Orange. Deze die het leest kan het richten aan iemand anders. But don't hold your breath
Als het enkel die app is die het domein blokkeert zullen personen die deze app niet gebruiken wel op het domein geraken
Het blokkeren gebeurt effectief bij de ISP. Ik heb de app helemaal niet geïnstalleerd staan en toch blokkeert alle navigatie naar mijn eigen domein en kom ik op een landing page terecht. Dus andere Orange gebruikers waar Serenity geactiveerd is, zullen ook niet aan mijn domein kunnen. Dit is nogal lastig omdat ik API en updaters voor apps heb draaien.
Ik zal morgen eens proberen via Messenger, thanks voor de tip!
Ja het is inderdaad een soep. Dit zou nooit uitgerold mogen worden zonder dat alle afzonderlijke diensten volledig operationeel zijn. Ik kan wel een VPN opzetten naar huis, maar dan werkt Android Auto niet. Als ik de VPN uitzet, werkt Android Auto wel, maar kan ik geen gebruik maken van Audiobookshelf en Home Assistant. Belachelijk dus. Zoals hierboven vermeld, ik probeer morgen via Messenger.
Gebruiker | Aantal |
---|---|
13 | |
6 | |
4 | |
2 | |
2 |