annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Sim

Topic gestart op: 10-01-23 14h01

Antwoorden: 6 antwoorden

PhJ
Gewaardeerd verkenner

Sim

Op 6 jan. stel ik vast dat mijn Simkaart geblokkeerd is. Ondertussen ontvang ik een mail v Orange dat mijn tel.nummer naar een andere simkaart werd overgezet (niet op mijn aanvraag!). Helpdesk bij Orange bevestigt dit en spreekt van "fraudegeval"en stuurt mij naar de shop voor nieuwe Sim kaart. Daarna moet ik terug naar helpdesk bellen om mijn tel.nr terug te activeren. Zij maken dossier op hieromtrent en beloven de activatie binnen max. 24uur uit te voeren. 3 dagen later, 4 telefoons verder, nog steeds niets. Ook geen enkel feedback over wie verantwoordelijk is voor deze "simswap" (term gevonden op internet, iets dat blijkbaar nog gebeurt bij Orange). Hoe lang nog zonder telefoon ? Zijn er ernstige gevolgen van deze fraude ? Niemand bij Orange informeert mij. Wel tal v artikels hierover te vinden op internet (o.a. Testaankoop). 

Labels (1)
0 pluimen
6 ANTWOORDEN 6
patrick2
Wijze
Wijze

@PhJ 

Fraude is al wel een groot woord hoor dat zou ik niet direct in de mond nemen , al denkt de klantendienst misschien van wel maar hoeft zeker niet. 

Zelf heb ik voor de telecom sector gewerkt en deed ik ook simswaps en omzettingen van gsm nummer. Heb nog al aan de lijn gehad  die zeiden dat hun nummer niet meer werkte. Er zijn genoeg andere die een nummer omzetting doen en dan de laatste of middelste getallen omdraaien waardoor ze denken het is mijn nummer en hupla de andere nummer van een andere klant is ineens omgezet. 

Om dit soort oorzaken te vinden is lastig maar ja dat is intern wat er moet gebeuren. Voor jou zelf is dit onbegonnen. 

Maar nogmaals direct fraude zou ik het niet noemen want dit soort dingen gebeuren niet opzettelijk. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
PhJ
Gewaardeerd verkenner

@Wijze

Bedankt voor de reactie ! Het woord "fraude" komt niet v mij, maar v Orange. Blijkt dat omwille v fraude een "speciale dienst" dit dossier probeert op te lossen. Ondertussen 5 dgn verder geen nieuws... het veranderen v Simkaart met behoud v tel.nr duurt uit ervaring niet zolang. Het feit dat een "onbekende" Orange heeft gevraagd om mijn tel.nr op zijn Simkaart over te zetten, wijst toch in de richting v fraude, zou ik denken. Hierdoor is mijn Simkaart al 5 dgn geblokkeerd en verschijnt op MyOrange nog steeds de melding dat "mijn abonnement is opgeschort". Meest vervelend is dat er niemand bij Orange mij info bezorgt of kan zeggen alles opgelost zal zijn.

Artikels die ik hieromtrent vond:

https://www.test-aankoop.be/klagen/publieke-klachten/publieke-klacht?referenceid=CPTBE01440934-96

https://www.rtlnieuws.nl/tech/artikel/4509856/sim-swapping-hoe-werkt-het-hoe-bescherm-je-jezelf

0 pluimen
PhJ
Gewaardeerd verkenner

@wijze

Net een telefoontje gekregen van Orange met de melding dat mijn tel.nr opnieuw geactiveerd werd.

Hij functioneert inderdaad opnieuw.

Ik stel vast op MyOrange dat in die tijdspanne van 1 dag, waarbij een onbekende mijn tel nr gebruikt heeft, meer dan 3000 SMSen verstuurd werden. 

Orange meldde mij ook dat ze die factuur zullen annuleren.

0 pluimen
BartVyvey
Aspirant verkenner

Dus als ik het goed begrijp dan heb je 5 dagen zonder telefoon gezeten? 

Ik heb namelijk exact hetzelfde voor en zit ondertussen aan dag 8... 

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen