annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Sim

Topic gestart op: 10-01-23 14h01

Antwoorden: 6 antwoorden

PhJ
Gewaardeerd verkenner

Sim

Op 6 jan. stel ik vast dat mijn Simkaart geblokkeerd is. Ondertussen ontvang ik een mail v Orange dat mijn tel.nummer naar een andere simkaart werd overgezet (niet op mijn aanvraag!). Helpdesk bij Orange bevestigt dit en spreekt van "fraudegeval"en stuurt mij naar de shop voor nieuwe Sim kaart. Daarna moet ik terug naar helpdesk bellen om mijn tel.nr terug te activeren. Zij maken dossier op hieromtrent en beloven de activatie binnen max. 24uur uit te voeren. 3 dagen later, 4 telefoons verder, nog steeds niets. Ook geen enkel feedback over wie verantwoordelijk is voor deze "simswap" (term gevonden op internet, iets dat blijkbaar nog gebeurt bij Orange). Hoe lang nog zonder telefoon ? Zijn er ernstige gevolgen van deze fraude ? Niemand bij Orange informeert mij. Wel tal v artikels hierover te vinden op internet (o.a. Testaankoop). 

Labels (1)
0 pluimen
6 ANTWOORDEN 6
PhJ
Gewaardeerd verkenner

@BartVyvey 

Gisteren toch weer netwerk uitgevallen. Terug Orange opgebeld. Raadden mij aan om GSM te herstarten. Idd nadien alles opnieuw OK.

Eindelijk verklaring gekregen van Orange ook. Alles te wijten aan een reuze data-lek ergens, waarbij hackers met de gevonden gegeven Orange konden vragen tel.nrs op nieuwe (eigen) Sim kaarten over te zetten. Daarom raadden ze ook aan om mijn wachtwoord om in te loggen in mijn Orange klantenzone te wijzigen.

Hopelijk blijft het voortaan OK

BartVyvey
Aspirant verkenner

Thanks. 

Dat van het paswoord had ik uiteindelijk ook meegekregen. Die was ik volledig uit het oog verloren omdat ik tegenwoordig inlog met itsme... 

 

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen