Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 19-06-24 20h04
Antwoorden: 5 antwoorden
Dag iedereen
Vandaag is er bij ons thuis een Telenet technieker langs geweest toen ik niet thuis was. Hij stak een briefje (van Telenet) in de bus waarop te lezen is dat hij 'in opdracht' langs gekomen is om onze digitale TV te deactiveren. En dat de werken succesvol zijn beëindigd omdat de kabel over de gevel loopt.
Het rare is dat ik helemaal geen digitale TV heb. Niet in m'n abonnement en niet in huis. Wanneer ik bel naar de klantendienst van Telenet, weten ze van niets. 'er staat niets in ons systeem' volgens hen is er geen technieker langs geweest op mijn adres, en is er ook geen opdracht (geweest) om langs te komen. 'wij voeren geen werken uit bij oranje-klanten zonder opdracht van orange' luidt het.
Als je dan naar de klantendienst van Orange belt weten ze evenveel ... 'Er staan geen opdrachten open op mijn adres' zeggen ze. 'Wij weten niet wie er langs geweest is en wat ze gedaan hebben.' meer info is er niet.
Er is effectief iets geplaatst op de coax aftakking. (Zie foto) Mijn vraag is welke werken zijn er uitgevoerd en waarom?
Maar daar kan geen van beide partijen (Orange/Telenet) antwoord op geven ...
Iemand hier die me iets meer kan vertellen?
Groetjes
Telenet heeft een filter geplaatst op uw aansluiting. Dit zorgt ervoor dat er enkel nog internet op uw kabel doorkomt, zo kan je niet gratis via de coax naar hun compact tv-signaal kijken.
Hey @Jahro ,
Heb je toevallig vroeger TV via de coax gehad?
Normaal moet er telkens een technieker langsgaan bij de klant wanneer hij zijn TV stopzet om een filter op de coax te steken (in geval ze nog betalen voor internet tenminste) of om de coax volledig los te maken in het geval ze niet meer betalen voor internet en/of TV. In werkelijkheid doen ze dit praktisch nooit.
Waarschijnlijk zal er een technieker gewerkt hebben aan het aansluitpunt en gezien hebben dat jou kabel nog aangesloten was zonder TV abonnement. Ik zou me dus geen zorgen maken.
In principe kon je, voor er een filter geplaatst werd, nog steeds TV kijken via de coax mocht je deze aangesloten hebben op een TV.
Dag Pletse
Ik heb inderdaad vroeger nog digitale TV gehad. Echter is er bij de opzegging van de TV (enkel nog internet) reeds een technieker langs geweest om een filter te plaatsen. Dus er was er al één aanwezig.
Ik snap gewoon niet dat er werken worden uitgevoerd waar niemand iets vanaf weet ...
Een deel van het spectrum (alle beschikbare frequenties op de kabel) dat vroeger voorzien was voor tv kan tegenwoordig ook ingezet worden voor internet. Het kan zijn dat ze daarvoor de filter moesten omwisselen.
Gebruiker | Aantal |
---|---|
7 | |
6 | |
4 | |
2 | |
1 |