Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Beste, Ik wens mijn voicemail uit te schakelen doch na contact met jullie support dienst blijkt dit niet mogelijk te zijn. Bij de concurrentie (Telenet en Proximus) vormt dit geen probleem. Ik kan me niet voorstellen dat dit bij Orange niet mogelijk is ?
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Zoals Haelewyn zegt, hieronder wat ik heb gedaan. ( telenet codes)
3 keer de code ingeven. negeren wat er op het scherm komt.
Ik heb een iPhone en een go intense
succes
Bij orange gebruiken ze dezelfde codes hoor..
Dat is redelijk universeel : de codes voor doorschakelen toch wel. Andere ussd codes zijn totaal niet universeel.
En als het bij jou gewerkt heeft, is dat ineens bewezen he.
Ik heb ook als test even dezelfde codes ingevoerd. Resultaat : Geen resultaat / het werkt niet.
Ik weet van bij andere operatoren dat je de voicemail niet volledig kan uitschakelen daarvoor moet altijd een van je eigenschappen van je lijn worden geschrapt en dat kan je niet zelf.
Zelf heb ik visual voicemail. Het is ook goed mogelijk dat de codes de doorschakelingen bij visual voicemail niet annuleren.
Ik had al jàren geen voicemail, ben trouwens als 21 jaar klant... Sinds zaterdag na een herstart van mijn toestel (want ik had plots geen service meer...) krijg ik een sms om de voicemail in te stellen? En inderdaad, plots staat er terug een voicemail op mijn lijn. Voordien bleef het altijd bellen... Contact met de 5000, dit komt door de automatische omschakeling naar het nieuwe tariefplan, waar ik niet voor gekozen heb, blijkbaar kan het niet anders. Teruggaan naar het vorige tariefplan gaat niet. Uitschakelen van de voicemail ook niet. Het is jammer dat ze trouwe klanten (21 jaar is toch niet weinig denk ik dan) zouden verliezen door zo'n stomme dingen, bij andere providers gaat dit wel. De medewerker kon mij er verder niet mee helpen.
De oplossing die @Ikkeook uitschreef is inderdaad toch al iets, nu komen mijn correspondenten niet uit op een niet ingestelde voicemail maar krijgen ze een bandje dat de correspondent niet bereikbaar is en dat er later opnieuw moet worden geprobeerd. In 4 talen. Doe deze 3 stappen na elkaar (telkens wachten op respons van de server):
Dus je telefoon blijft nu bellen net zoals je geen actieve voicemail hebt? De beller krijgt nu een boodschap te horen? De beller kan niets inspreken?
Met deze codes lukt het? Waarom kan dit bij Orange dan zelf niet ingesteld worden door middel van een knop in de app?
Ik weet uit ervaring dat je de eerste keer inderdaad 4 stemmen in verschillende talen krijgt te horen voor het instellen en ook inspreken van een voicemail bij Orange.
Momenteel ben ik geen klant meer door dit probleem. Ik zou dit graag bevestigd hebben.
Kristof,
als ik een prive bericht kon sturen zou ik je mijn gsm nummer geven. dan kan je me bellen 🙂
Ikke ook
Dank je wel voor het voorstel!
Ik ben ondertussen even naar mijn ouders gereden en dit uitgetest op hun Orange nummer.
Na het invoeren van deze codes blijft de voicemail werken. Dus werken deze niet.
@kristofmertens je hebt gelijk, daarstraks was het bij mij in orde en nu staat die voicemail opnieuw actief en krijg hem niet meer uit met die codes. Ik ga toch een technisch dossier laten opmaken, het kan toch niet dat dit technisch niet meer mogelijk is om die voicemail uit te schakelen...
@Boenke het zou technisch mogelijk moeten zijn om de voicemail via de klantendienst uit te schakelen. Moesten ze geen bevoegd hebben bij de klantendienst dan zou er een andere dienst moeten zijn om dit in orde te maken.
Zelf had ik alle bevoegdheden om voor een klant dingen in orde te maken dus het zou mij vreemd lijken.
@Ikkeook zou je die oplossing dan ook openbaar met ons willen delen ? Want er zijn meerdere mensen die hier graag een oplossing voor zoeken. Als het enkel privé wordt gedaan onderling dan help je andere Tribers hier niet mee.
Gebruiker | Aantal |
---|---|
19 | |
12 | |
8 | |
5 | |
5 |