Opties en diensten
Ben je van plan een optie of een extra dienst te activeren, maar wens je toch wat meer informatie? Onze tribers staan paraat om jou hierover te informeren.
annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Aspirant verkenner

Voicemail uitschakelen

OPGELOST

Beste, Ik wens mijn voicemail uit te schakelen doch na contact met jullie support dienst blijkt dit niet mogelijk te zijn. Bij de concurrentie (Telenet en Proximus) vormt dit geen probleem. Ik kan me niet voorstellen dat dit bij Orange niet mogelijk is ?

Labels (2)
65 ANTWOORDEN 65
Leidende verkenner

Het zou vreemd zijn want ik heb enkel geweten dat je de doorschakelingen op de klantendienst moest uitschakelen. 

Bv de code 21 tussen (###) schakelt alle doorschakelingen uit maar dan ben je er nog altijd niet.

0 pluimen
Gewaardeerd verkenner

Ik heb net iemand aan de lijn gehad van de Business Support, ik ben namelijk vlootbeheerder via mijn werk, deze persoon komt van de residentiële dienst en bevestigd mij dat op de nieuwe tariefplannen dit technisch niet meer mogelijk is, blijkbaar een beslissing op een managementsniveau die niet echt te begrijpen is. 

Ik ben dan zelf maar wat gaan testen en ben op een oplossing gekomen, ik heb een datakaart in een ipad steken, dit is een kaart met een telefoonnummer maar waar je niet mee kan bellen. Er staat enkel data op (tariefplan daar is Business Everywhere Essential). Ik heb nu mijn telefoon doorgeschakeld naar dat nummer na 30 seconden (het langst mogelijke) en nu krijg ik wel mooi in 4 talen "uw correspondent is momenteel niet bereikbaar, gelieve later nog eens terug te proberen". Ik wil gerust mijn nummer van die kaart ervan met iedereen delen, dan is iedereen van zijn probleem verlost en ik heb er toch geen last van want het is een datakaart. Dit zijn de te ondernemen stappen:

Edit: blijkbaar wordt een nummer gebleept... op de plaats van de bleep moet dus een nummer komen van een datakaart of een nummer dat niet meer bestaat. Wie met mijn nummer wil testen: 0499-05- 73- 73

 

Vorm **62*bleep# en druk op bellen of verzenden (doorschakeling indien het toestel uit staat of buiten bereik is)

Vorm **61*bleep**30# en druk op bellen of verzenden (doorschakeling indien je na 30 seconden niet opgenomen hebt, dit is de langst mogelijk instelbare tijd)

Van de code 67 ben ik afgebleven omdat dit is om door te schakelen indien in gesprek maar ik krijg gewoon een 2de lijn binnen op mijn toestel als ik al aan de lijn ben, neem ik niet op dan doet hij de bovenstaande doorschakeling. Ik heb ##67# verzonden om zeker te zijn dat er geen doorschakeling actief staat indien in gesprek (wat volgens bij niet kan zolang de optie "second call" actief staat, als je die optie niet hebt dan verzend je **67*bleep# om ook bij bezet niet op de voicemail terecht te komen)

 

Ik hoop dat ik hier heel wat Tribers mee kan helpen die hetzelfde probleem ervaren met de nieuwe tariefplannen en die absoluut geen voicemail wensen. Grtz

 

Leidende verkenner

Zo kan het wel. Of doorschakelen naar een kaart bij een andere operator waar de voicemail nog van uit kan / staat en waar je de telefoon uit laat staan.

Of je doet wat ik ooit hebt gedaan : spreek je antwoordapparaat in als : 'Dit is het antwoordapparaat van Sinterklaas en Zwarte Piet. Voor cadeautjes, druk 1. Voor een garantieprobleem druk 2, voor een schenking van wortels voor ons paard, druk 3, huisbezoeken en afspraken, druk 4, zijn de kindjes stout, druk 5 maar spreek vooral geen boodschap in want dan krijg je geen cadeautjes dit jaar !'

Het beleid : Doorschakelen naar voicemail brengt geld op. Een heel klein beetje per gesprek maar na vele jaren maakt dat een groot verschil.

0 pluimen
Gewaardeerd verkenner

Gelukt! Super bedankt!!!!!!😀

0 pluimen
Gewaardeerd verkenner

Heb je de voicemail kunnen uitschakelen? 
Hoe heb je dit voor elkaar gekregen?

0 pluimen
Gewaardeerd verkenner

Door de stappen te volgen van Boenke met zijn datakaart: zie zijn mail hierboven.

Leden met de meeste pluimen