Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 30-05-19 10h33
Antwoorden: 81 antwoorden
Beste, Ik wens mijn voicemail uit te schakelen doch na contact met jullie support dienst blijkt dit niet mogelijk te zijn. Bij de concurrentie (Telenet en Proximus) vormt dit geen probleem. Ik kan me niet voorstellen dat dit bij Orange niet mogelijk is ?
Opgelost! Ga naar de oplossing.
@thierryleyssen u kan eventueel eens zien via uw klantenzone ----> mijn tarief plan -----> optie's en diensten deactiveren.
Ik heb net iemand aan de lijn gehad van de Business Support, ik ben namelijk vlootbeheerder via mijn werk, deze persoon komt van de residentiële dienst en bevestigd mij dat op de nieuwe tariefplannen dit technisch niet meer mogelijk is, blijkbaar een beslissing op een managementsniveau die niet echt te begrijpen is.
Ik ben dan zelf maar wat gaan testen en ben op een oplossing gekomen, ik heb een datakaart in een ipad steken, dit is een kaart met een telefoonnummer maar waar je niet mee kan bellen. Er staat enkel data op (tariefplan daar is Business Everywhere Essential). Ik heb nu mijn telefoon doorgeschakeld naar dat nummer na 30 seconden (het langst mogelijke) en nu krijg ik wel mooi in 4 talen "uw correspondent is momenteel niet bereikbaar, gelieve later nog eens terug te proberen". Ik wil gerust mijn nummer van die kaart ervan met iedereen delen, dan is iedereen van zijn probleem verlost en ik heb er toch geen last van want het is een datakaart. Dit zijn de te ondernemen stappen:
Edit: blijkbaar wordt een nummer gebleept... op de plaats van de bleep moet dus een nummer komen van een datakaart of een nummer dat niet meer bestaat. Wie met mijn nummer wil testen: 0499-05- 73- 73
Vorm **62*bleep# en druk op bellen of verzenden (doorschakeling indien het toestel uit staat of buiten bereik is)
Vorm **61*bleep**30# en druk op bellen of verzenden (doorschakeling indien je na 30 seconden niet opgenomen hebt, dit is de langst mogelijk instelbare tijd)
Van de code 67 ben ik afgebleven omdat dit is om door te schakelen indien in gesprek maar ik krijg gewoon een 2de lijn binnen op mijn toestel als ik al aan de lijn ben, neem ik niet op dan doet hij de bovenstaande doorschakeling. Ik heb ##67# verzonden om zeker te zijn dat er geen doorschakeling actief staat indien in gesprek (wat volgens bij niet kan zolang de optie "second call" actief staat, als je die optie niet hebt dan verzend je **67*bleep# om ook bij bezet niet op de voicemail terecht te komen)
Ik hoop dat ik hier heel wat Tribers mee kan helpen die hetzelfde probleem ervaren met de nieuwe tariefplannen en die absoluut geen voicemail wensen. Grtz
hoi, welke code kan ik gebruiken als de optie op mijn iPhone "Houd onbekende bellers stil" aan staat.
Als dit actief staat, dan gaat deze oproep toch naar een voicemail ondanks het feit dat ik bleep naar een datakaart....
Graag jouw hulp! mvg,
@Anonymous
tot zo ver ik weet is er geen code om die onbekende bellers niet naar je voicemail te laten gaan. IOS heeft die extra functie gelanceerd en als je die optie dan activeert dan gaan die onbekende bellers naar je voicemail. De optie zorgt er enkel voor dat ze jou niet echt bellen dat je toestel niet over gaat. Maar dat wil niet zeggen dat ze niet op je voicemail uitkomen.
Hoi Patrick, bedankt voor je antwoord.
ik heb ##67# gebruikt (zoals in de instructies van Boenke). Dit blijkt te werken, 🙂
Als ik met mijn "geheim" privénummer naar mijn iPhone bel, dan is er gewoon een bezettoon te horen als de optie "Houd onbekende bellers stil" aan staat... zonder doorschakeling naar Voicemail.
@Anonymous dat zou kunnen ik heb er niet echt een idee van wat er daadwerkelijk gebeurd als je die code gebruikt. Ik heb die optie nu uit staan en dus kan elke oproep binnen komen. Maar is het dan wat je niet wil dat ze een bezettoon horen ? Wil je die onbekende bellers naar je voicemail hebben? Dan misschien die code uitzetten.