annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

vowifi compatibele toestellen

Topic gestart op: 21-08-22 10h39

Antwoorden: 8 antwoorden

wm-666
Gewaardeerd verkenner

vowifi compatibele toestellen

Wegens een nakende verhuis naar een nieuwbouw, ben ik op zoek naar een vowifi compatibele gsm.

De lijst op de Orange website komt echter niet overeen met wat Orange in de webshop aanbiedt:Vowifi.JPG

Bij Telenet zeggen bij hun vowifi "Samsung smartphone van 2021? Dan is je toestel geschikt om te bellen via 4G en wifi."

Hoe kan ik nu een geschikt toestel aanschaffen?

 

En als bijkomende vraag: waarom wordt enkel bovenstaande lijst ondersteund? Telefoons van bv Sony kunnen ook bellen over wifi, maar Orange ondersteunt het gewoon niet?
Technisch lijkt er alvast geen beperking te zijn...

Labels (1)
8 ANTWOORDEN 8
wm-666
Gewaardeerd verkenner

Oke, terug naar de originele vraag: de lijst van compatibele toestellen op de website komt niet overeen met wat vandaag de dag nog (nieuw) te kopen is. Erger nog: in hun eigen (web)shop bieden ze zelfs niks van hun eigen lijst aan.

De vraag was dus hoe ik nu een compatibel toestel kan kopen, want er ontbreekt gewoon informatie vanuit Orange.

De bijkomende vraag was waarom ze slechts een beperkte aantal toestellen 'ondersteunen', want technisch gezien kan elk (nieuw) vowifi toestel werken voor zover ik weet. Is er toch ergens een technische beperking, of heeft Orange een percentje bij iphone/samsung? 😉

 

Het idee van Cdt24801 was goed bedoeld, maar owv mijn en jouw reden dus helaas niet haalbaar; dat wou ik maar even meegeven.

Ik zal inderdaad zelf wel kiezen waar ik een toestel koop, alleen ben ik nu op zoek naar hoe ik kan weten welk toestel compatibel is.

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@wm-666 

Of ze er een procent hebben geen idee ik weet enkel dat de provider wel kiest met welke merken ze samen werken. Dit is trouwens voor elke provider ze kunnen zelf kiezen met ze de contracten aan gaan. 

Nu is het op die manier lastig voor je om dit soort dingen te bepalen , ik begreep je vraag al vanaf de eerste moment. 

Enkel is jammer dat Orange als Telenet als Proximus en wie weet ik nog allemaal geen correcte juiste lijsten hebben wat wel en niet ondersteund wordt. Ik zou zelf ook op zijn minst verwachten dar een lijst is waarin toestellen staan , wel of niet verkocht in de shop bij Orange , welke er compatibel zijn met VoWifi of VoLTE. Op die manier is een klant idd op de hoogte en kan die bepalen welk toestel die wil aankopen. 

En ik moet hierbij vermelden dat ik van alle providers het 'schandalig' vindt dat ze zo achter lopen met deze informatie. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@wm-666 

Waarschijnlijk update Telenet iets meer hun lijst met toestellen dan Orange , maar dat is ook maar wat ik denk he want heb anders geen idee. 

Als je dat toestel aantrekkelijk vindt dan kun je die nemen maar of de VoWifi erop werkt via Orange weet ik dus niet. Dat is iets wat je kan proberen aangezien ik daar geen passend en sluitend antwoord op kan geven.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@wm-666 

De lijst die op dit moment online staat is niet compleet daar staan dus niet alle toestellen bij. Dus de nieuwe samsung toestellen die er nu bijgekomen zijn de laatste tijd of maanden tellen mee en kunnen dus ook VoWifi ondersteunen. 

Er zijn ook toestellen die niet op de lijst staan en die wel VoWifi ondersteunen dat heb ik zelf al eens in de praktijk getest en dat werkt wel effectief. Maar je kan niet weten welke toestellen dat zijn dat zeg ik er wel bij aangezien ze niet op de lijst staan. 

Nu wordt Apple en Samsung zeker ondersteund dus daar zit je altijd goed mee das geen enkel probleem. Nu is de vraag natuurlijk wat voor toestel je zou willen aankopen. 

Telenet heeft hier in deze niks te maken dat is een andere provider die zijn eigen toestellen heeft en ondersteund. Die twee werken op dat vlak zeker al niet samen. Orange en Telenet werken enkel samen voor de kabel voor het internet.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Leden met de meeste pluimen