Profiel van patrick2

Super User

 • 

11.1K Berichten

Nieuwe OTY ( Orange Thank You ) badge Family / Detox badge / Orange club badge

Zoals ik al eerder heb aangegeven in een ander topic zijn er dus nieuwe badges beschikbaar. Laten we wel duidelijk wezen dat het dus om de OTY ( Orange Thank You ) badges gaat , met dank aan @Cdt24801  voor deze verduidelijking. 

De Orange Family badge. Als je gaat kijken in de My Orange app en je gaat naar Orange Thank You en je scrolt naar beneden zal je zien staan Orange familie. Daar ga je dan zien welke nummers , beter gezegd familie , er aan jou factuur gekoppeld zijn. Als je drukt op meer info zal je de nummers zien. Druk daar op Familie beheren en je gaat tal van voordelen tegenkomen. 1 van deze voordelen is dat je geschenken kan delen ... ja je leest het goed geschenken delen. Dat wil dus zeggen dat je je gratis data die je krijgt van Orange als cadeau nu ook kan geven aan een familielid die deel uitmaakt van de 'Family'. Nummers van familieleden die niet mee op de factuur staan maar wel beschikken over een (residentieel) Orange abonnement of herlaadkaart kunnen worden toegevoegd met een paar stappen via SMS. De beschrijving hoe dat precies moet kan je hier vinden. 

Daarbij komt nog dat als je gaat kijken bij exclusieve voordelen dat er een paar nieuwe exclusieve deals bij staan. Deze exclusieve deals zie je dus enkel wanneer iemand de family badge heeft en dus ook meerdere nummers heeft op dat account / de hoofdgebruiker. Dit is ook geldig als jezelf twee nummers hebt op 1 en dezelfde factuur. Dus er wordt geen onderscheid gemaakt of het een nummer is van een familielid of van jezelf bijvoorbeeld je werk en privé nummer.

De Orange Detox badge die je krijgt is enkel als je je gsm heel de dag niet gebruikt. Moest je dat gedaan hebben kan je DETOX sturen als sms naar het gratis nummer 8790 om deze badge te krijgen.

De Orange club badge kan je krijgen door naar een vragenlijst te gaan. Dus ga in de My Orange app naar de Orange club badge en druk daarop. Je zal informatie zien met daarin een link verwerkt. Als je de link opent kom je uit op een vragen lijst , een algemene vragen lijst. Bedoeling is deze vragen te beantwoorden je gsm nummer op het einde in te vullen en je hebt gedaan. Daarna zou je de badge moeten krijgen.

 

Kleine opmerking over het krijgen en ontvangen van de badges:

de badges zullen niet direct toegewezen worden. Er gaat namelijk een tijd overheen om die badges te krijgen. Dus niet direct beginnen sturen van ik heb dit net gedaan en gezien en heb de badge niet. Dat is dus normaal omdat er de benodigde tijd over heen gaat. Die gene die meerder nummers heeft op zijn factuur heeft de Orange Family badge wel gekregen , deze is per 10/10/2020 toegekend.

Lees ook zeker even alle informatie door bij Orange Family want je kan daar iets meer mee doen :

https://www.orange.be/nl/opties-en-diensten/orange-thank-you#/familie-voordelen

Er zijn dus nog andere badges nieuwe te krijgen maar ik heb enkel deze even uitgelicht ter verduidelijking. De rest kan je altijd eens nazien in de andere topic die ik heb gemaakt :

https://community.orange.be/t5/Orange-Thank-You/Nieuwe-badges-beschikbaar/m-p/79878#M2073

 

 

 

Apprenti pisteur

 • 

1 Bericht

Top-Tribe 

Doe zo verder

4.4K Berichten

👍🏻

Pisteur confirmé

 • 

5 Berichten

Bedankt voor deze info 👍

Pisteur expérimenté

 • 

28 Berichten

Leuk om weten, thanks

Pisteur vétéran

 • 

35 Berichten

Dank u weer voor de fantastische uitleg @patrick2 

helaas geraak ik niet op de orange club 😏  zal nog eens proberen op een later tijdstip

Super User

 • 

11.1K Berichten

@Munneke  heb hier nog gelezen dat er sommige zijn die er niet op raken. Je kan wel altijd eens je app resetten en kijken of het erna lukt. 

* open de app

* links boven aan op de drie streepjes drukken 

* instellingen

* App-sessie herinitialiseren

Dan zal je uit de app gegooid worden en sluit die zich af. Dan herstart je de app weer en zal je opnieuw een registratie moeten doen met je gsm nummer. Dan krijg je weer je code en voer je deze in. Dan nog eens kijken of het probleem zich oplost. Laat maar iets weten. 

Pisteur vétéran

 • 

35 Berichten

lukt nog niet @patrick2 

Super User

 • 

11.1K Berichten

@Munneke dan raad ik je aan eens via Facebook Messenger een bericht te doen want dat moet werken en dus nagekeken worden. Heb deze badge al wel kunnen verdienen dus ik vind het raar. 

Je dient wel een Facebook account te hebben anders kan je niet sturen naar het wegcare team. 

@Totem  kan jij bevestigen of dit een algemeen probleem is? Er zijn meerdere die de Orange club badge niet kunnen bemachtigen. Blijkbaar werkt daar de link niet in en staat er blanco informatie waardoor er niks bekend is. Op deze manier zal het moeilijk worden de badge te verdienen.

Grand Sage

 • 

4.1K Berichten


@patrick2  schreef:

@Munneke dan raad ik je aan eens via Facebook Messenger een bericht te doen want dat moet werken en dus nagekeken worden. Heb deze badge al wel kunnen verdienen dus ik vind het raar. 

Je dient wel een Facebook account te hebben anders kan je niet sturen naar het wegcare team. 

@Totem  kan jij bevestigen of dit een algemeen probleem is? Er zijn meerdere die de Orange club badge niet kunnen bemachtigen. Blijkbaar werkt daar de link niet in en staat er blanco informatie waardoor er niks bekend is. Op deze manier zal het moeilijk worden de badge te verdienen.


Ugh @patrick2,

Totem heeft de vraag gesteld, en momenteel werd de link naar Orange Club inderdaad gewist omdat er genoeg leden zijn. Ik heb nog geen info over wanner het terug zal geopend worden.

Totem's groetjes,

Totem

Super User

 • 

11.1K Berichten

@Totem  sorry hoor maar dat vind ik dus echt niet kunnen voor een klant. Er wordt dus een badge aangeboden die een klant kan verdienen , misschien wel zijn laatste voor een cadeau , en dan werkt de link niet enkel omdat er genoeg leden zijn ? 

Dan kan je die badge net zo goed bij iedereen weg halen en iets anders voor in de plaats zetten. Er is nooit bij die badge een voorwaarden gezet dat als er genoeg leden zijn dan kan je die badge niet verdienen. Dit vind ik zelf toch niet geheel kunnen hoor. Of er had bij moeten staan voor de eerste zoveel klanten of zoveel leden maar nu weten de klanten dus van niks. En iedereen wil die badge verdienen beetje raar. Een club kan toch nooit genoeg leden hebben. 

Pisteur confirmé

 • 

6 Berichten

Hey @patrick2 ,

De link voor de Orange Club lijkt niet te werken?

https://orange.socratos.net/direct/panl/panelwebsite/banner

Ook geeft de app zelf geen link:

received_239617520845110.jpeg

 Alvast bedankt, Silke

Pisteur expérimenté

 • 

14 Berichten

Hier hetzelfde probleem en opnieuw instellen van de app zorgt ook niet voor een verandering. Mijn man krijgt hetzelfde te zien. Denk dat het een fout is van orange.. 

Pisteur confirmé

 • 

5 Berichten

Bij mij werkt de link op de Orange Club website ook niet.

1 Bijlage

Super User

 • 

11.1K Berichten

@Silkyway  de Orange club is uitgeschakeld. Heb dit vernomen van Totem hier omdat de club vol is. Heb er zelf al een antwoord op gegeven dat ik het er niet mee eens ben dus er gaat bekeken worden of het terug open gezet kan worden. Zeg het er even bij voor ik straks tien topics zie het kan niet en hoort niet en dergelijke. Dus heb ze ervan op de hoogte gebracht dat ik het er dus niet mee eens ben. 

Pisteur expérimenté

 • 

33 Berichten

Beste Sjamaan,

Ik ben een nieuwe Orange-klant en ben op verkenning aan het gaan in alle voordelen, badges etc. 
Ik heb uw info over de badges gelezen en heb direct een aantal vragen. Ik zal ze stellen met nummers bij.

1) Op mijn MyOrange app, zie ik mijn man als familielid staan, maar ik zie enkel mijn "verbruik" (gsm, bellen, sms, mobiel dataverbruik...). Is dat normaal?

2) Ik zie dat er verschillende badges te verdienen zijn. Kan men die badges ieder jaar verdienen, of zijn die eenmalig? Ik neem aan dat je maar éénmaal Tribe Sjamaan kan worden, en het duurt wel even eer je data lover bent, maar een data detox kan je verschillende malen doen...

3) Als ik uw tekst goed begrepen heb, kan ik mijn moeder, die Orange klant is op haar adres aan zee, ook lid maken van mijn familie. Kan zij dan haar cadeau's aan mij of mijn man geven? Zijn die cadeau's enkel de data of bv. ook een filmticket bij drie maanden klant zijn? 

Super User

 • 

11.1K Berichten

@Jorinde  

Welkom als eerste op de Tribe en de beste wensen 🙂 

Hierbij dan ook paar antwoorden op je vragen :

1 )  Als bij jou enkel het verbruik te zien is dan kan dat betekenen dat je man de hoofdgebruiker is in het gezin en dus de factuur op zijn naam staat. Daarmee ga je dan ook niet alles zien en of kunnen regelen. Dat brengt dan ook de tweede vraag direct tot het volgende punt :

2 ) Enkel de hoofdgebruiker , de betaler van de facturen , kan deze badges verdienen. Het zou kunnen dat er wel badges zichtbaar worden en dat kan zijn de familie badge en de Detox badge en eventueel de visual voicemail. Alle badges zijn ook meer één keer te verkrijgen en dat is zeker niet elk jaar. Ik had mijn badges bijvoorbeeld in de eerste maanden al te samen maar het ligt er dus ook aan welke diensten je hebt en gebruikt. Heb je bijvoorbeeld geen My orange app dan ga je deze badge niet ontvangen maar als je deze  na een verloop van tijd wel zou activeren heb je een paar weken later die badge. Als je alle badges hebt dan is het gedaan dan zijn er geen badges meer. Nu heeft Orange wel vorig jaar nieuwe badges erbij gezet dus het kan wel zijn dat Orange dit jaar het nog eens doet maar daar weten wij ook niks van. De badge Tribe sjamaan dat gaat lang duren daarvoor die je hier actief te zijn veel pluimen te geven veel te posten. Tussen de Tribe sjamaan badge en de rang die je heb op de Tribe zijn er verschillende tussen rangen ook die zal je moeten behalen om zo ver te komen.

Het is ook geen verplichting om al je badges te behalen dis is enkel voor jezelf. Bij elke drie badges , missies zoals Orange ze benoemt , krijg je een cadeau. Dus dat is dan wel weer mooi meegenomen om toch die badges te willen behalen.

3 ) Als je besluit om de moeder aan zee als 'familie' toe te voegen dat kan dat is geen probleem. Jullie zullen dan samen de stappen moeten overlopen , met de sms , om elkaars familie te worden. Je moeder en jullie blijven wel je eigen factuur behouden dus het is niet zo dat je dan ook ineens bij elkaar op de factuur staat laat ik daar duidelijk in zijn. Als je dan data cadeau krijgt bij Orange kan je deze doorgeven aan het betreffende familie lid of zelf als cadeau accepteren. Dit is dus enkel en alleen met de verkregen data mogelijk alle andere cadeaus zijn niet voorzien deze weg te geven die kan je ook niet weggeven.

Pisteur expérimenté

 • 

33 Berichten

Beste Sjamaan,

Ik heb nochtans alle mails ontvangen over de activatie van onze simkaarten, de datum van installatie etc. 

Hoe kan ik weten dat/of hij de betaler is van de facturen? Kan ik dat laten veranderen? 

Hij werkt voor het werk met wisselende technische werkloosheid. Ik ben degene die het meeste tijd heeft om al deze en andere dingen op te zoeken. 

Als ik u goed begrijp,

1) heeft het geen zin mijn moeder bij onze Family toe te voegen, vermits zij geen smartphone heeft met data. 

2) Kan ik enkel data die ik cadeau krijg doorgeven aan mijn man? 

Sorry voor de vele vragen. Ik wil gewoon zeker zijn dat ik alles goed begrepen heb. 

Super User

 • 

11.1K Berichten

@Jorinde  

Geen sorry voor de vele vragen daar zijn we en de Tribe voor om deze vragen te beantwoorden zodat je ook echt een oplossing hebt of dat je het begrijpt 🙂 

Je kan eens nazien via de klantenzone op wie dat de facturen staan. Je dient hiervoor dus een profiel aan te maken met het hoofdnummer en dus vermoedelijk is dat van je man. 

Moest je de facturen willen overnemen dan dient er een overname formulier ingevuld te worden want je kan niet zomaar eventjes de facturen en de naam wijzigen. Je kan dat doen door middel van een overname document :

https://www.orange.be/nl/form/je-abonnement-overdragen

Daarin dien je alle gegevens correct in te vullen en dan zal Orange de rest in orde brengen eens je het verstuurd hebt. Daarna zal je een verwittiging krijgen dat de dienst op jou naam staan. 

Als je moeder geen smartphone heeft dan is ze niet heel veel met de te verkrijgen data. Misschien dat haar oude 'normale toestel' wel op internet kan maar in de praktijk is dat niks waard. Je kan wel ten aller tijde de cadeau gekregen data aan je man geven en als je man ook data cadeau krijgt kan hij het ook weer aan jou geven. 

Pisteur expérimenté

 • 

14 Berichten

@patrick2 

 

nog een aanvullende vraag, moet je als hoofdgebruiker, degene die factuur betaald ook het gebruik kunnen zien van de overige leden die op het factuur staat, ik kan dit namelijk nergens vinden in de app. 

Pisteur vétéran

 • 

35 Berichten

@patrick2 Die badges zijn toch ook wel heel dubbel he...  enkel de hoofdgebruiker kan deze verdienen.  In ons geval ben ik dat.  Toch zijn er bepaalde badges die er bij mijn man op staan ipv bij mij en andersom.  Hij kan ook nieuwe badges nemen waar ik voorlopig mee vast zit (gezien trotter etc al is uitgesloten deze tijden).

hij kan dan ook weer cadeaus zien die ik niet kan zien en andersom 🙈🙈🙈

Apprenti pisteur

 • 

1 Bericht

Hallo,

Hoe verdien je de globetrotter badge ?

Volgens de beschrijving gewoon bellen/surfen/sms´en in verschillende landen. Heb dit al gedaan in aantal landen maar krijg de badges toch niet ?

 

Mvg Sven

 

Loading...