annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Thank you badge "data lover 500 GB"

Topic gestart op: 29-06-21 12h17

Antwoorden: 19 antwoorden

Jorinde
Ervaren verkenner

Thank you badge "data lover 500 GB"

Een van de thank you badges die we kunnen verdienen zijn de data badges, met o.m. de "minste" de "data lover 500GB."

Hoe kom ik eigenlijk te weten of ik al in de buurt kom om die badge te (kunnen) krijgen? Alle facturen doornemen en telkens opschrijven hoeveel mobile data ik gebruikt heb? 
Is er een eenvoudige manier dan die die ik net beschreef? 

 

Labels (1)
19 ANTWOORDEN 19
Gregory
Wijze
Wijze

als er geen wifi is op het werk - wat trouwens wel zou mogen @Anonymous Denk dat je een tweede Extreme abonnement nodig hebt - zet het als esim - geeft je 120 GB /maand

Anonymous
Niet van toepassing

@Gregory 

Ben tevreden met wat ik nu heb , geen nood aan extra data.

 

Groeten,

bigM

Tinneke2
Aspirant sjamaan

@Anonymous Maar ze zijn wel niet goedkoop , heel duur Proximus. Ben bij hun weg gegaan was er niet tevreden . 
klopt wel soms ik voel het dat traag is . En mijn gsm dat ik gekocht heb is het geluid al stuk . Dat met een abonnement van Oranje. Wel jammer dus weer een kost pff . 
groetjes tinneke2 

En verbruik 1 GB is weinig . Maar eerst een andere laptop   aanschaffen. De welke weet ik nog niet te veel keus.

Anonymous
Niet van toepassing

U heeft inderdaad maar 1GB 699MB verbruikt (dat is 1699MB) , ja er is nog beetje werkt aan de winkel dan om je badge te bekomen , succes.

 

Groeten,

bigM

Cdt24801
Wijze
Wijze

@Jorinde 

Het spel van bits en bytes is met de tijd geëvolueerd. Het is namelijk zo dat de uitdrukkingen, kilo, mega en giga in den beginne verkeerd werden gebruikt in de informatica wereld.

De standaard zegt namelijk dat kilo maal duizend is, ( hetzelfde voor mega en giga), maar in de informatica werd dat dus gebruikt voor 1024. Dit omdat één byte 8 bit groot is, en niet 10.

Vandaar dat 1024 byte één kilobyte was. En 1024 kilobyte één megabyte. En 1024 megabyte één gigabyte. Herinner u de diskettes van 720 kB of 1,44 MB. Allemaal mooi deelbaar door 8.

Ik zei dus: was.

Tegenwoordig zijn de grootheden gebaseerd op 1024 uitgedrukt in kibi (ipv kilo), mebi, gibi, tebi en ga zo maar verder.

De kilobyte, megabyte enz bestaan ook nog, maar zijn dus nu gebaseerd op veelvouden van 1000. Hierdoor is het wel onpraktisch om kleiner dan de byte te gaan rekenen vermits die grootheden niet meer deelbaar zijn door 8.

Een megabyte (1000 byte) is dus kleiner dan een mebibyte (1024 byte). Belangrijk als je specificaties van opslagmedia vergelijkt: opgelet dat men u niets voorgoochelt door veelvouden van 1000 te gebruiken en laten uitschijnen in veelvouden van 1024 te praten (door de verkeerde afkortingen te gebruiken)

O ja, voor ik het vergeet: een bit wordt afgekort met een kleine "b" en een byte met een hoofdletter "B".

Eén GB is dus 1000 MB oftewel één miljoen bytes.

Als je hier meer over wil lezen: ziehier een interessante link.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Leden met de meeste pluimen