annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Activatie coax Telenet lijn

Topic gestart op: 21-05-20 20h43

Antwoorden: 13 antwoorden

KeepYourITUp
Gewaardeerd verkenner

Activatie coax Telenet lijn

Hallo,

Even ten einde raad, dus dacht ik om hier raad te vragen.
Ik heb een maand geleden Orange Duo aangevraagd, enkel vast internet en een mobiel abonnement dus.
Telenet liet echter weten dat dit niet kan geactiveerd worden op mijn adres. Ik heb nochtans een jaar geleden al Internet Only gehad van Telenet, de coax kabel die dus binnen komt in mijn appartement werkt dus perfect.

Toch maar nog eens gebeld met Orange om een verklaring te geven.
Ze kregen volgende melding van Telenet:
Om gebruik te kunnen maken van digitale tv (wat ik dus nooit heb aangevraagd) er bidirectionele communicatie moet mogelijk zijn (verzenden en ontvangen dus) over de coax kabel. In mijn geval is enkel eenrichtingsverkeer mogelijk.

Gereageerd dat ik geen digitale televisie nodig heb, enkel internet. Ook nog eens mijn klantnummer van toen ik klant was bij Telenet doorgegeven om toch aan te tonen dat de coax kabel hier wel degelijk ligt.
Orange heeft dan toch een technieker ingepland om de installatie te komen uitvoeren.


Deze week is de Orange technieker langsgeweest. Er waren echter problemen met het activatieadres die was doorgegeven aan Telenet. Ook al stond die perfect correct bij de aanvraag, toch was dit doorgegeven aan Telenet als huis i.p.v. appartement en het busnummer ontbrak. De Orange technieker heeft dan telefonisch alle gegevens correct doorgegeven. Ze gingen dit binnen de 10 minuten in orde brengen zodat hij verder kon doen met zijn installatie. Niet dus.

De technieker heeft verder de coax kabel uitgemeten en nog iets in orde gebracht aan de gevel waar het verdeelpunt hangt. Hij zei dat het deze week nog zou ingepland worden om de installatie af te werken. De nieuwe technieker zou enkel nog de kabel aan het verdeelpunt moeten labelen en de modem plaatsen.

Gezien ik niets meer had vernomen omtrent een afspraak heb ik de volgende dag gebeld naar Orange met de vraag als het adres nu correct was doorgegeven aan Telenet. Dit was het geval. Telenet reageerde echter terug hetzelfde. Geen activatie mogelijk.
Ik stelde zelf de vraag aan de medewerker: Ik kan dus geen klant zijn bij jullie voor internet maar als ik aanbel bij Telenet voor Internet Only zou dit geen probleem zijn? De medewerker bevestigde dit. Meer kunnen ze niet doen. Ik kan dus, via dezelfde coax kabel wel Internet hebben bij Telenet, maar niet bij Orange. Dit lijkt met niet correct.

Wat raden jullie aan?

Alvast bedankt.

Labels (1)
13 ANTWOORDEN 13
patrick2
Wijze
Wijze

@KeepYourITUp  ik zou Telenet bellen en daar de benodigde uitleg doen maar of ze je gaan helpen is een kleine kans. Dat Orange het in orde gaat krijgen is ook een kleine kans want het zal een kat en muis spel zijn. Persoonlijk denk ik dat je beste bij Telenet klant blijft want denk zelf dat het nog lang gaat duren voor Orange jou kan aansluiten. 

Bel eens naar dit nummer ,0800 68 000 ,bij Telenet en doe daar eens je uitleg. Hopelijk kunnen die iets voor je betekenen. Ik kan je raad en advies geven maar oplossen kan ik ook niet alles he anders met plezier.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
KeepYourITUp
Gewaardeerd verkenner

Ok bedankt. Ik bel morgen eens naar Telenet. De reden waarom ik bij Orange wil aangesloten worden is omdat ze geen limiet hebben. Bij Telenet is dit 150GB of het veel duurdere abonnement die ongelimiteerd is.

Ik houd je op de hoogte.

 

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@KeepYourITUp  dat klopt ongelimiteerd en goedkoop. Weet wel dat je gsm er ook bij moet he dan heb je dus een Love Duo. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
KeepYourITUp
Gewaardeerd verkenner

Contact opgenomen met Telenet, alles staat correct aan hun kant. Ze hebben de correcte adresgegevens en als de coax het appartement binnen komt mag er geen probleem zijn om Orange internet te hebben. Ze stelden voor om te blijven aandringen bij Orange, ook al is het dus Telenet die zegt dat de activatie niet mogelijk is.

Dan toch maar nog een paar keer Orange gecontacteerd. Ze hebben het voor de laatste keer nu doorgegeven aan een dienst. Als het op niets uitdraait kunnen ze niets meer doen.

Indien zo, sluit ik een internet only af bij Telenet. Blijkbaar gaat de wissel makkelijker als je nog actief klant bent bij Telenet en dan wil omschakelen naar Orange. Jammer natuurlijk van de dubbele activatiekost maar dan is het maar zo. Het zou toch allemaal veel makkelijker kunnen verlopen denk ik dan.

 

patrick2
Wijze
Wijze

@KeepYourITUp  hopelijk kan het toch opgelost worden dan bij Orange. 

Ja ik werd Orange klant binnen de dag zo heel simpel was het voor mij toen. Maar blijkbaar geldt dat niet voor alles iedereen. 

Ik houd de moed er toch nog in en hoop dat het snel is opgelost. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen