annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Brief Deurwaarder voor het niet terugsturen van Modem en Decoder

Topic gestart op: 07-12-20 13h49

Antwoorden: 9 antwoorden

Crecce
Gewaardeerd verkenner

Brief Deurwaarder voor het niet terugsturen van Modem en Decoder

Geachte Community,

Vorige week heb ik van een Deurwaarderskantoor een schrijven ontvangen omdat ik de Modem en Decoder niet terug aan Orange zou bezorgd hebben.  Volgens de brief zou het om een soort minnelijke schikking gaan en nog niet om een strafrechterlijke vordering.  Ik heb 15 dagen de tijd om een bedrag van +/- 260 te betalen om deze vordering te voorkomen.

Ik heb effectief een paar E-Mails van Orange ontvangen met de vraag om het materiaal binnen te leveren en met de nodige instructies.  Op zaterdag 3/10/2020 heb ik de modem (inclusief stroomadaptor en L-vormige muurbevestiging) alsook de decoder (inclusief stroomkabel, HDMI kabel en afstandsbediening) in de originele dozen verpakt en binnengebracht bij een krantenwinkel in mijn buurt hetgeen een officieel BPOST punt is.  Hiervan heb ik een soort van officieel BPOST ticket ontvangen met vermelding van twee verzendnummers.  Dit moest ik volgens de winkeluitbater zeer goed bewaren wat ik ook gedaan heb.

Gedurende  een tijdje heb ik van Orange niets vernomen dus dacht ik dat alles in kannen en kruiken was.  Ik had nog wel een mail zien voorbijflitsen dat ze mij de modem en decoder alsnog wenste aan te rekenen.  Door het feit dat ik fulltime van kantoor werk en na mijn werkuren het gros van mijn vrije tijd besteed aan de verzorging van mijn 88 jarige moeder is dat eerlijk gezegd uit mijn gedacht gegaan.

In de loop van vorige week heb ik dan de brief van het Deurwaarderskantoor ontvangen.  Uiteraard kan ik dit kantoor aanschrijven vergezeld van het bewijs dat ik in mijn bezit heb maar gaat dit op zich wel voldoende zijn?  Moet ik misschien een klacht bij BPOST neerleggen en mogelijk ook een Advocatenkantoor onder de arm nemen?  Ik ga toch iets moeten doen om erger te voorkomen.

Enig advies zou zeer welkom zijn want ik betaal niet graag iets wat ik niet meer in mijn bezit heb en dat weldegelijk terug verstuurd werd volgens de instructies van Orange.

Met vriendelijke groet,

 

 

 

 

 

Labels (1)
0 pluimen
9 ANTWOORDEN 9
patrick2
Wijze
Wijze

@Crecce  het is blijkbaar een veel voorkomend probleem dat de Bpost niet de juiste informatie geeft aan Orange. Dit natuurlijk in het nadeel van de klant want die krijgt de waarschuwingen en die zijn niet altijd terecht. Hierbij dan ook een link die ervoor zorgt dat je het bewijs kan doorgeven dat je wel effectief je materialen hebt binnen gebracht. 

https://www.orange.be/nl/form/bewijs-van-teruggave-van-je-internet-en-tv-apparatuur

Vul hier alles in en doe er een kopie bij van je teruggave bewijs. Die kan je inscannen en dan bijvoegen. Bel daarna naar de klantendienst en zeg dat je dit hebt gedaan en bel ook eventueel de deurwaarder op en zeg hun dat je het bewijs hebt. Eventueel ook door sturen per email naar hun toe maar dat zou je kunnen vragen als dat nodig is. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Crecce
Gewaardeerd verkenner

Hallo Patrick2,

Bedankt voor de snelle reactie.  Van die link naar deze form had ik geen weet.  Dat heeft Orange mij nooit meegedeeld.   Ik heb gewoon de instructies van Orange gevolgd en het pakket binnengebracht bij een officieel BPOST punt met de vraag om dit te verzenden naar de Orange depot in Willebroek.  

Ik zal uw advies volgen, het bewijs hier morgen via het werk inscannen en via de form meesturen.  Ik zal ook een E-Mail richten naar het Deurwaarderskantoor met het bewijs als bijlage.  

Ik zal je op de hoogte houden van het verder verloop.

Met vriendelijke groet.

 

Anonymous
Niet van toepassing

Orange zou beter die service verbeteren voor de klant zoals een mogelijkheid om de modem en decoder te kunnen afleveren aan een Orange Shop. Nu moet je teveel stappen ondernemen om alles in orde te krijgen.

Cdt24801
Wijze
Wijze

We zien deze situatie helaas meer dan eens opduiken. Een mogelijkheid tot binnenbrengen in een shop zou inderdaad niet slecht zijn.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Tinneke2
Aspirant sjamaan

@Cdt24801 En andere Tribe’s .En waarom niet zelf ophalen ? Je ziet ze voortduren rijden .of inderdaad in je gemeente naar je scooter brengen zou alle ellende besparen .zo heb ik het bij een andere provider gedaan .poep simpel geen geleuter .geen kosten aan deurwaarders  aan te pas .

Soms is de gemakkelijkste oplossing de simpelste 🌞🤜🤛

Leden met de meeste pluimen